*The following article is a recount of the second part of our trip to Wu-lai.

Before making our way to the waterfall, we had already checked around to see if any of the hot spring hotels had sauna rooms.  It turned out that none of them had saunas.  Eventually, we decided to throw our money to the one that was most pleasant while introducing their facilities. 

在走上去瀑布之前,我們就已經先四處看看有沒有『烤箱』的溫泉。[ 因為某人特愛烤箱...不是考麵包的烤箱喔!]結果事實證明,烏來的湯屋真的只是湯屋。坐台車回來之後,回到當初比較親切的一間。看了他們的設備,因為覺得他們待人親切,以及友善的服務態度讓我們決定就是這家!


景色其實還好啦。不過我覺得價錢還蠻合理的。
The view was not perfect, but for the price, it was reasonable enough.


他們說限時兩小時。不過因為是淡季,我想如果我們不小心超時了,他們應該也不會趕人。
We had two hours, but since it was not yet high season, I think they wouldn't kick us out even if we went over time.


超享受的喔!
What a way to end our day!


泡完了還可以躺下來休息一下。爬樓梯也是會累的。
We made good use of the bed, too. [for sleeping... what are you thinking???]


有電視可以看。[有點模糊耶...抱歉~~]
It's got a TV, too!

這家因為步行就可以到。所以我是非常推薦的。泡完湯之後,他們還會招待飲料。不過因為是淡季,店家的親戚都在大廳裡,所以喝起飲料還有點尷尬哩。

I recommend this place because it's walkable.  After a rewarding hot spring bath, they even offer free drinks.  In addition to that, I even got a NT$100 voucher.  Of course, since I was leaving, I gave it to my dearly beloved sister.  She better make good use of it!

而且呢,他們還送了一張NT$100的折價卷。我已經轉送給老姊了。希望他能夠好好『善用』這張折價卷。

店家資料:
湯布苑
地址:台北縣烏來鄉烏來村溫泉
電話:(02) 2661-8001


碎碎念:快被書單活埋了...我也希望寫更多利物浦的文章。不過這要看天氣以及我的進度啦。不過話說,唸書念到煩躁的時候,看到你們的留言還真是溫暖了我這顆快被凍僵的心靈。[其實沒那麼誇張啦....我覺得有點開始習慣了。已經不像第一個禮拜那樣,整天把自己包的像粽子一樣才敢出門...]

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()