close

大家對英國的印象,應該跟我來之前一樣:濕濕冷冷的。不過我來的第一週,整天都是大太陽。這算是歡迎我到利物浦嗎?害我一直以為利物浦都不會下雨。不過現在看看窗外已經飄起雨來囉。氣溫當然也降低。因為太陽不知道跑去哪了。

趁這個時候,來回味一下昨天來利物浦剛滿一週,隨處亂晃拍到的大小物品。


不過就是郵筒。

This mailbox is just around the corner to where I live.  I will be sending all my postcards through this. 

記得多年前看到某家書店有賣這個造型的存錢筒,還把他敗回家了。現在正在箱子裡。我想等我回國拆箱再看到他,一定又會有不一樣的心情。對了!這個郵筒就在我『家』附近。如果大家在日後有收到我的postcard,就是從這裡寄出的喔!


不用說,大家一定想到哈利波特吧!

Very 'Harry Potter' telephone booth.  But since it's quite easy to obtain a SIM card here, I don't suppose I will be needing these booths.

沒想到這裡申請手機號碼這麼方便。所以我想我應該是用不到這些可愛的電話亭。不過呢,不是每個電話亭都長這樣的喔!我當然是故意挑大家比較想看到的拍呀!


計程車。

Apparently, it would be cheaper to share a taxi fare than to get on a bus with a group of five.  Hopefully, I will be able to enjoy a few taxi rides here.  Should be interesting.

被貼滿廣告的計程車。這裡的計程車不是小黃喔!是小黑。聽導遊說,如果人數有到五個人,其實坐計程車分攤車費比坐公車還划算。所以日後應該是有機會做上小黑去兜風的。


紅綠燈。

Who was it? that told me the traffic lights in Taiwan are for decoration?  The lights HERE are definitely for decoration!  You have to push that button and WAIT.  Most people here just look both ways and run across the street before even touching that button.  The good thing is, the cars actually STOP whenever they see someone crossing, even if it's their green light.

I have no problem adjusting to the way the cars drive here.  Thankfully I have lived in a country where they drive on the left. 

是誰跟我說台灣的紅綠燈是裝飾品啊!這裡的才是呢!過馬路之前要先按一下。等他綠燈了才能走。車子看到有行人要過,是絕對不慧跟你搶的。但是我看很多當地人跟本就連按都沒按。左右看看沒車就趕快衝到對面去了。不過那也是這裡車子其實不算多才能這樣啦。

這裡的行駛方向跟台灣不一樣。不過好加在,人家有住過泰國。所以這點倒是一點都不用適應。反正,只要記得兩邊都看就準沒錯。


令人臉紅的百貨公司雕像。

What is that doing there?  Got no idea.  The department store is so different from ones back home.  So old.  The prices, though, are just as expensive.  Won't be doing any of my shoppings there!

本來想打馬賽克。可是後來想,人家大剌剌的擺在那,我幹嘛拍了照回來就打馬賽克?這叫做藝術好嘛...ORZ

這裡的百貨公司跟台灣的差很多!不過物價是一樣貴的。我是絕對不會在這買東西的。放心!


City Center的麥當當。

The good-o-Mac.  Won't even bother stepping into it. 

我拒絕光顧的地方。但是照相是一定要的!


Superlambanana

This funny looking creature is called 'Superlambanana'.  Apparently, it was designed as a token of celebration of Liverpool being the European Capital of Culture 2008.  There is a larger one on the other side of town, but we'll save that for another day when I have finally figured out how the bus works.

這個奇怪的東西叫做『超級綿羊香蕉』。某藝術家為了慶祝利物浦今年為『歐洲文化首都』設計出來的鬼東西。據說在另一頭可以看到超大的版本。不過這天我是靠11路,所以沒有能走太遠。大家先看這兩隻小的,將就一下吧!


碎碎念:才剛說下雨了,打完這篇又停了。不過氣溫還是依樣很低。吃完午餐之後要去找coffee shop唸書了。

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(15) 人氣()