利物浦是一個不大也不小的城市。如果你想要去哪裡,靠雙腿都走的到。Albert Dock離校園差不多45-50分鐘的步行距離。我來這的次數五根手指頭還數得清。Beatles Story也是在這個區域裡。這天是陪老朋友來閒晃。陪他來這找找紀念品。順便也看看之前都還沒機會看到的地方。

今天跟大家分享的是在碼頭看到的帆船。我看到時突然想到:這是我第一次看到帆船嘛?我忘了之前有沒有看過。但我只知道,我那天跟帆船的距離,非常近。

Liverpool is a city that is neither too big, nor too small.  Wherever you want to go, you can reach by walking.  It takes about 45mins to an hour to walk down from campus to Albert Dock.  I've been here only a few times.  The Beatles Story is also located in this neighbourhood.  On this day, I was accompanying an old friend of mine.  She was looking for local souvenirs, and so I took the chance to look around the places where I had never been before.

These are pictures of a ship that was anchored at the dock.  I'm not sure if I had ever seen one before.  All I knew was that it had been the first time I had come so close to a big shipt like this.

01.jpg
看上面的人就知道這艘船有多大了!
Look how small the men on the masts are!

02.jpg
看起還好複雜。
Looks like a complicated job.

03.jpg
老人與船。
Old man on a ship.


04.jpg
不會怕嗎?
Aren't you scared?

05.jpg
有點詭異的天氣。
Typical unstable Liverpudlian weather.

06.jpg
整隻船。
Almost the whole ship.

07.jpg
完整圖。
The whole ship.


天仙念:過完兩個恐怖的禮拜之後,我突然發現我[在利物浦]剩下的時間不多了耶!

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(23) 人氣()