close

01.jpg

我不知道怎麼告訴自己,逃避的原因是因為我不知道從何開始。說出一句『不知道』一點都不可恥。畢竟就是因為為了要學習才來的。我可以原諒自己的『不知道』,但如果我不試著去做,連我都無法原諒我自己,更何況是別人?

腦子一瞬間飄過好幾千個思緒。但我還是無法找到那個起跑點。這的天氣對我也一點幫助都沒有。早上起來一看見大太陽,對著自己說:『就是今天了!』。但當我這麼一說完,太陽馬上不見了。而且還馬上下起雨來。我的世界開始變得黑暗。一點光線都沒有。

他曾說我像是個女戰士,也看到我有如今的成就感到驕傲。但是任務尚未完成。那個女戰士跑哪去了?

為什麼我要一直抱怨?即使我知道根本一點幫助都沒有?而且大家想說的我也都猜到了。但有些時候,你是真的需要聽到那些話,才能夠繼續勇敢向前走。

所以早上的淚水讓我墜落谷底。但我漸漸的再次爬起,往上攀爬,直到我再見曙光。

I don't know how to tell myself, that I am running away because I don't know where to start.  I'm not ashamed to say the words 'I do not know', because, after all, learning is the reason why I'm here.  I can forgive myself for not 'knowing' at this point, but I will not forgive myself for not 'trying'.  Neither should you. 

A thousand thoughts run across my mind, and yet I cannot find that starting point.  The weather is not helping, either.  Just as I thought 'today is the day to conquer the world', the sun hides away and it starts to rain.  My world grows dim, and there is no light. 

He said I was a trooper, and admires me for all that I have achieved up till now.  But I have not completed my mission, yet.  Where has that trooper gone? 

Why am I complaining, when I know that it does not help with my work, and that everything that needs to be said is known before they are said?  Because sometimes, you just need to hear those words, coming from a third person.  Sometimes, even the most courageous heroes need encouragement and support. 

Thus I flood my morning in tears, and fall down to the bottom of this pit, and I get up again and slowing ascend until I can catch a glimpse of the sun, once again.


天仙念:存脆是心情雜記。發洩一下壓力。我很好,不用太擔心。

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(20) 人氣()