close

00.jpg

沒事為什麼會跑來親子餐廳呢?其實就是因為天仙要單槍匹馬的挑戰跟tt全家人見面。抖抖抖。(誤)要不是因為人家家裡有孩子,我哪有機會來親子餐廳呢?其實有點好奇,單身(或是沒小孩的三兩好友冒然闖進親子餐廳會不會很怪?)

跟tt會認識呢,是因為2008過年的時候跟hinlin還有suckuo見面寫了記錄。tt看了眼紅羨慕,我就這樣多了一個媽媽格友。不過我們一直沒機會見面。回國後有幾次約來要見面,卻陰錯陽差的一直錯過。有一陣子迷噗浪。鬧得好開心。可是後來我改邪歸正,不玩噗浪了。兩個人的交流就只剩下部落格。前一陣子tt很努力的參與倫敦熊的活動。雖然最後沒得到禮物,但我開玩笑說他的特獎就是可以跟我見面。當然就有了約出來見面的動力了。

What was I doing in this family restaurant designed for those who have young children? Actually, I was meeting a blog-mate who had her family with her. I'm curious. Would it be weird for singles (or non-parents) to dine here? 

I got to know tt because she was a blog-mate of hinlin and suckuo, whom I had met during the 2008 Chinese New Years. After posting articles about our gathering, tt started to read my blog, and I started reading hers.  However, we never got the chance to meet in person. After my return to Taiwan, we tried to arrange a meeting, but in vain. A while back, when I was still addicted to Plurk, we had so much fun interacting there. But then I quick Plurking, and thus blog remained the only means through which we could interact. tt had been enthusiastic with the London Paddington series. But because in the end she did not get the gift I was giving out, I said, jokingly, that her special prize was meeting me. And that became an other motivation for our meeting. 

01.jpg
Onion soup. 洋蔥湯

02.jpg
Salad 莎拉

03.jpg
tt's daughter's plate. 妹比專用碗

說到這個妹比。我們兩個共同點實在很多。難怪她一看到我,根本不像看到陌生人。原來他是一個與三個火向星座生活再一起的可憐雙魚妹妹。除了星座一樣,他喜歡吃的也跟我好像喔!愛吃玉米,草莓,吃沙拉也喜歡不沾醬吃~~!!

tt's daughter and I have so much in common. We have the same star sign, and we also like to eat the same things! We both like corn and strawberries. Neither of us like mayo on our salads! 

04.jpg
tt's son's meal 寬比的餐點

05.jpg
My pasta 我的麵~

06.jpg
Risotto (looked a bit mushy, but apparently tasted fine. 
感覺有點太稠,不過據說是還不錯吃

07.jpg
Salmon and orange sauce pasta. Apparently 'strangely sweet'. 
橙醬鮭魚麵。據說是有點甜(所以奇怪)

08.jpg
Tea time. Chat time. 喝茶!聊天!

09a.jpg
While we talked, the children played in the playpen. 
大人聊天,孩子(跟爸爸)當然就跑去遊樂區玩啦!

09.jpg
Adorable playpen. 很可愛的遊樂區。

10.jpg
This was my bonus meal. 妹比幫我"加菜"~

11.jpg
Cooking soup. 煮湯ing 

12.jpg
Desserts! 甜點~

13.jpg
Strawberry puffs 草莓泡芙

14.jpg
Chocolate cake. 巧克力蛋糕

15.jpg
New York Cheese cake. (not 'cheesy' enough!) 紐約重起司蛋糕(不夠重!)

16.jpg
Complimentary biscuits (<-- it's not wrong, it's British). 招待的餅乾

17.jpg

這家餐廳真的選的好。該吃的該玩的應有盡有。辛苦比爸開車接送以及顧孩子~ 讓我們兩個女人可以這麼開心的聊到忘我~哈哈哈!!不過我總算見識到什麼叫做『女兒是爸爸前世的情人』。因為我問妹比要不要去我家看貓咪。他說不要。我說那你不去我帶媽媽去好不好?他說不好。後來想想又說好。最後我又問他那我帶把拔去好不好?連想都不想就說不行~~!!!接著還說:你帶馬麻去~~~


This restaurant was a great choice! There's food for everyone, and even toys. We really appreciate tt's husband picking me up and dropping me off at the MRT station, and also taking care of the kids.  But I finally see why people say 'daughters are the fathers' lover in their past lives'. When I asked tt's girl if she wanted to come home with me to see my kitty, she said no. Then I asked if I could take her mother. First she said no, but then agreed.  When I finally asked if I could take her father, she instantly said no, and continued: you can take mum! LOL!!!

18.jpg

店家資訊:
地址:天母西路5巷3號1樓
電話:(02)2874-9448 


天仙念:到底寬跟妹妹該叫我阿姨還是姊姊才對呢??(搔頭)

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(10) 人氣()