01.jpg

Nearing the end of my 2009 UK tour, I only had enough budget and time for either Hampton Court or Windsor. While I still couldn't make up my mind, my friend, with whom I was staying, kindly shared her opinion and decided that Windsor was definitely the one to choose. Well, at the end of the day, I wasn't at all disappointed. But I will always wonder... what Hampton Court is like.... 

我的2009年英國旅遊將近尾端時,我知道我只有足夠的經費及時間要在Hampton Court與Windsor之間擇一。這兩個地方若沒去過當然是很難選擇。在詢問好心收留我的好友意見之後,她覺得一定要去溫莎。這也就幫了我做了一個大抉擇。雖然逛了一整天下來一點都不失望,但我心裡永遠都會掛念著一個念頭:Hampton Court到底是啥樣子呢?

02.jpg
Queen Victoria (I think) 維多利亞女王(應該是)

03.jpg
This is a medieval castle, dating back all the way to William the Conqueror's time.
這也是間中古世紀的城堡。從威廉一世那時期開始的~ 

04.jpg
It has the longest history of occupied castles.
不過這可跟別的荒廢城堡不同,這間可是一直有在住人的。

05.jpg
The Queen isn't in today, luckily.
女王很忙(所以不在)

06.jpg

07.jpg
I was not alone. 其實我不是一個人~

08.jpg
Little garden 小花園

09.jpg
This little Round Tower took up a lot of space in my memory card... 
這個小圓塔佔了一堆記憶卡空間... 

10.jpg
Picturesque 好像圖畫!好美!

11.jpg
The sky wasn't that glorious on this side. 這邊的藍天就沒那麼藍了!

12.jpg 
I'm not a toy soldier! 我不是玩具!

13.jpg

14.jpg 帥喔!

15.jpg
Gargoyles 石像鬼~

16.jpg

17.jpg
St. George's Chapel (Built by Henry VIII) 聖喬治禮拜堂(亨利八世建造)

18.jpg Again! 又來了!

19.jpg

20.jpg 
They were really cute. 它們好可愛喔(誤:應該要覺得很man才對,可是我還是覺得可愛比較貼切)

21.jpg

22.jpg
Another angle of the Chapel 禮拜堂的另外一角

23.jpg
Chapel and castle. 禮拜堂與城堡

24.jpg

25.jpg
NT$100! 新台幣耶!

26.jpg

27.jpg

28.jpg

So, what did you think? There were many exhibit rooms you can visit, but none of them allow photography (which is probably a good thing). You could easily spend the entire day wandering around! 

怎麼樣呢?還不錯吧?有很多展示可以參觀,不過都不能拍照。(這樣也好省點事~)要在這裡殺掉一整天的時間真的很容易呀!

Last, but certainly not least, is me and the soldier:
最後當然還是要嚇人一下:我與步兵的合照~

29.jpg 


天仙念:不要再問我為什麼要馬賽克了~我是怕不馬賽克會把讀者嚇跑~ 想見真人版的歡迎預約啊!(沒再怕的!

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(7) 人氣()