01.jpg

I don't deny that I like to complain. But the fact of the matter is, I really think that if you make yourself do something that is slightly out of your comfort zone, great surprises may await. I'm starting this off with something seemingly so unrelated because this is why I got a chance to visit Harrods. If it hadn't been 'someone', then I really thought about skipping Harrods. What? I'm not a big fan of shopping anyway. And even if I am, most of the things here are way over my budget anyway! BUT!! I'm glad I went anyway! You'll see why. 

我不否認我是一個很愛抱怨的人。不過我真的要說,有些時候強迫自己做一些異想不到的事情其實後面只會有驚喜等著你。我會以這樣看似無相關的字句開頭,因為這就是我為什麼會來這裡的原因。如果不是受某人之託要來這裡買個東西,基本上我本來是連來都不想來的!畢竟我本來就不太愛買東西。即使會買,這裡的價位對我來說也未免太高了!但是!!我還是很高興我來了!就繼續看下去吧!

02.jpg

This was my last day in London, my last day in the UK, and the date of this post is the last day of me being a 20-something. My host in London who had been so kind to take me in for an entire week, finally had one free day where we could go around together. We went to a pizzaria in Harrods, where not just the pizza, but the chefs are special. 

這是我當時在倫敦的最後一天,也是在英國的最後一天。這篇張貼的日期也是我2開頭的最後一天。好心收留我一整周的朋友這天終於有空可以陪我一起走走晃晃。我們先去她推薦的比薩店。這間不只是比薩好吃,連廚師都特別好吃

03.jpg

I'll bet my camera didn't realise it was entering its retirement... This is like.. it's 'last supper'.
我的相機此時應該沒有預料到自己即將走向退休之路吧!這就像是它『最後的晚餐』一樣

04.jpg

So what's so special about the chefs? See the tallest chef there? Well, he's not there to make pizzas. He's there to 'entertain'. While playing around with the dough, he'd start singing arias... Then when he's done, he'll throw away the dough he'd been playing with! Story has it that it was exactly his singing that got him the job! 

到底這裡的廚師有什麼特別的呢?看到照片中那個高大的廚師了沒呢?他不是來做比薩的喔!他是來"娛樂"大家的!他再把比薩餅皮丟來丟去的時候呢也會來唱幾句歌劇呢!然後結束後呢,他就會把他剛才玩耍的餅皮丟掉!據說,就是因為他可以這樣唱歌才得到這份工作的呢!

05.jpg

After lunch, we went off to do a bit of looking around on our own, but my friend took me to these escalators before leaving me on my own, to show me its unique design. But it's not just the architecture that's special! 

吃完比薩之後,我們分頭逛自己的。不過在分開之前,我朋友有特別帶我到這裡來先看看。不過你別看這裡這麼特別的設計!其實更特別的還在後頭呢!

06.jpg

You'll start to hear some singing, and start wondering what kind of stero system they use because it sounds amazingly clear! 

你會開始聽到有人又在唱歌劇!然後又開始想說他們到底用的音響是什麼系統?怎麼可以這麼逼真?!

07.jpg

Then you'll realise: the singing is LIVE! 

原來是真的有人在現場獻唱!

08.jpg

Do you know why this memorial is here?

有人知道為什麼這裡會有紀念黛安娜的地方嗎?

09.jpg

After we met up again, my friend took me to tea. It was probably the poshest tea I've ever had in my life, but because I was heading off on my flight that night, I was so not dressed for it! Those are macaroons, by the way. De-li-cious! 

我們碰了面之後,朋友就帶我去喝茶。這大概是我這一生喝過最高檔的茶了吧!?不過可惜當天因為晚上就要坐飛機,行李也都打包好了。所以當天一副休閒裝就給人家進去~ (我也想當偽貴婦啊!)對了,那些圓圓的就是超好吃的macaroon喔!

10.jpg

No photography inside, but I still managed to take one shot of our tea! 

內部是禁止拍照的!不過為了大家,我還是偷偷拍了一張!

40.jpg

2009 UK Travel Finis.
2009 英國遊記 全文完。


天仙念:Harrods老闆的兒子就是黛安娜當時的男友啊!所以才會設立紀念區呀~ 

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()