close

01.jpg

After hinlin left because of some family errand, I was in the care of tt. I was taken to an 'ice shop'. This is a special summer retreat. Fruits, among other ingredients are topped on shredded ice to make te perfect summer dessert. Although I'm not a big fan of icy things, I wanted to see why this place was special. 

hinlin家在動物園與我們道別。之後我就跟著tt一家人走。因為他們稍晚也要回台北。其實我不太吃冰的。但聽tt說這家很特別,也想來看看究竟。(英文比較長是因為有解釋ㄘㄨㄚˋ冰是什麼)

02.jpg

I thought I was ready to challenge an entire bowl of ice dessert on my own, but in the end, I still chickened out. 

我以為我可以挑戰一下一個人吃完一碗冰。不過最後我還是放棄了~

03.jpg
Mango ice 芒果冰

This was what was ordered for the kids. Although I love mango, I wasn't prepared to devour the whole thing on my own. 

這是點給小朋友吃的。其實我很愛芒果。可是我還是沒辦法挑戰這麼一大碗!

04.jpg

This is what tt and her husband ordered. The kids had a larger bowl! 

這是tt與比爸點的。比孩子們的還要小盤~

05.jpg

In the end, I ordered something that was not as icy. Dou-hua, a sweetened soy bean dessert. 

最後我點了比較沒有那麼冰的豆花。

06.jpg

Reading 'wall literature' while eating, and complaining that his sister only eats the mango, and not the ice. 

一邊閱讀牆上的宣傳聞,一邊吃冰又邊抱怨妹比只吃芒果不吃冰(好像我會做的事,難怪那麼麻吉)

07.jpg  

Apparently the unique thing about the shop is its special made sugar syrup. It has a tint of pineapple flavour. I did have a spoonful. Special, indeed. 

據說是因為他們特製的糖漿才讓這間店如此的出名。有點鳳梨的香味。我有嚐到一口,真的好吃!


檢視較大的地圖 


 天仙念:我真的越來越會拖稿了!兩位姊姊竟然沒隔幾天就貼文,我卻等到個一周才貼。而且龜毛指度爆表!人家一篇文章就解決,我卻需要用掉三篇... 冏!

arrow
arrow
    文章標籤
    新竹市 阿忠冰店 芒果冰
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(9) 人氣()