king's.jpg 01

這裡就是著名的國王學院。始建於1441年,由亨利六世建立。天仙對這裡最深的映象,就是每年聖誕節會聽的King's College Choir所演唱的聖誕歌曲。因為已經聽了好幾年,終於有榮幸一睹國王學院的壯觀建築時,心裡感到格外的興奮。抵達第一天,連內部都沒觀賞到,就急忙著想要看到建築外觀。直到隔天才有機會真得進去內部觀賞。

Alas, this is the famous King's College, founded in 1441 by Henry VI. The deepest impression I had of the place, came from the Christmas carols that I would listen to every year by the college's choir. After so many years, I finally had the chance to see the building with my own eyes. It was such an unforgettable moment. Although I did not get to see the interior on the first day of my arrival, I couldn't wait to see the actual building anyway! I waited till the next day to really enjoy the interior of this magnificent buliding.

00.jpg 02
建築外觀 The exterior.

01.jpg 03
教堂中殿、屏、管風琴 The nave, the screen, the organ. 

02.jpg 04
彩繪玻璃 Stained glass windows. 

03.jpg 05
唱詩班席位 The choir

04.jpg 05
陽光展現出玻璃彩繪的特色 Features of the windows standing out even more in the sun.

05.jpg 06
窗戶下的藝術 Painting beneath the window.

06.jpg 07
每一片玻璃都是一個藝術、敘述著一段故事
Every panel is an art, narrating a story

07.jpg 08
講台 Podium

08.jpg 09
建築後側 Rear side of the building.

09.jpg 10
船上看學院 Punting by the college.

10.jpg 11
在小道上遇見名人 Encounter with a famous person on a path.

11.jpg 12
那位名人就是徐志摩。
That famous person is the Chinese poet Xu Zhimo


檢視較大的地圖 


 天仙念:這塊石頭就在國王學院後方的小道旁。導遊在解說的時候,還刻意看了我一眼(當時除了我之外,沒有任何華人)。還請我將徐志摩的名字標準的說出來給大家聽。不過我這段印象最深的是,當我們還在內部觀賞的時候,導遊問了三個問題,其中一個問題兩個嘗試著回答,卻沒答對。而我卻答對了。導遊隨後問我從那兒來,我當然也趁機將「臺灣」的名聲宣揚一番囉!(但其實問題是啥我已經忘了耶哈哈!)

arrow
arrow

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()