01

對於「南軟」的上班族們來說,這間應該是最方便實用日本料理的一間店了吧!中午時間,只要一超過12點,就變得一位難求。但到了夜晚,又變成一間安靜的小店。看你喜歡什麼風格囉!這天不曉得吹了什麼風,(其實好像是我吵著想吃生魚片)一群同事就將就我的任性,一起跑來大中午的就吃大餐。其實同事也是友人推薦才知道這間店。因為也唸了很久一直沒機會來,也才會心血來潮的擇日不如撞日的就衝了!

For people working in Nangang Software Park, this must be the most convenient place for Japanese food during lunch breaks. If you arrive after 12, you'd find the place completely packed with people! At night, it'll transform into a quiet little shop again. I think what happened that day, was I had a craving for raw fish, and so my colleagues indulged me by suggesting that we come here. I'd heard him speak of the place for a while, but had never had the chance to visit. So it was the perfect day to try it out! 

02
鮮魚味噌湯Fish miso soup 

03
烤鯖魚 Grilled mackerel

04
鮭魚生魚片!Raw salmon! 

05
綜合生魚片!Mixed sashimi!

06 
蘆筍蝦手卷 Asparagus and shrimp temaki 

07
鮭魚卵手卷 Salmon roe temaki

08
綜合握壽司 Assorted nigiris 

其實第一次到這裡用餐,以上就是四人分吃的量。應該不算多吧!畢竟只是中午而已啦!不過這間真是好吃到我隔幾天又來了!主要是因為那第一次來沒吃到人家推薦的生魚片蓋飯!

The above pictures made up a meal for four. I don't think that was very much, as it was after all, lunch time! But I was so pleased with the place that I returned a few days later! The real reason, though, was that I did not get to try the highly recommended sashimi rice! 

10
海鮮烏龍麵 - 想也知道不是我的(我要蓋飯啊!)Seafood udon - obviously not mine! (I want sashimi rice!)

11
點蓋飯就有的沙拉 Salad for the rice meal.

12
還有湯!And soup!

13
將~將~~蓋飯來囉!This is what I had been waiting for! 

14
雖然很好吃,不過我得說,我還是比較"尬以"單純只有生魚片跟飯的生魚片蓋飯~ (個人問題)
Although it was very nice, I still prefer the kind that has only rice and sashimi (nothing else) But it's just personal preference.


檢視較大的地圖 


天仙念:  我真的要澄清(不然每次都有人看錯!)蓋飯真的很好吃!只是我個人偏好比較單純口感的蓋飯~~ 請各位不要誤以為不好吃~~!!

arrow
arrow

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()