原本想先把英國遊記全部寫完之後,再來好好專心寫三月底的花蓮.墾丁遊記。不過由於友人剛好在策畫花蓮行的過程中詢問到我當時選擇的民宿,所以就想說先把這篇寫出來提供他參考。這段旅程的緣由,我將會在日後補上。不過目前我想討論的是單獨旅行的問題。我想如果你迷戀單獨旅行的過程,你就會知道很多時候即使你很愛這種可以一個人自由放空、自由安排行程的感覺,現實層面總是會狠狠地給你來個當頭棒喝:許多旅行社的行程都是兩人成行,網路上寫的價格也是算人頭的(除非你願意出兩倍的錢),更不用說住宿了。這個社會對單身的人就是這麼的不公平啊!所以一氣之下,我還真的上「股溝」查了「花蓮 單人房」。後來找到一篇好心人整理出來的一些有提供單人房的民宿。點了進去,研究了一番,最後選擇了「柚子家」。

I was planning on completing the 2010 England series first before moving on to my Hualien/Kenting articles. But it just happened that my friend is also planning a trip to Hualien and is asking me about the place I stayed at. That's why this article is being posted right now. I'll get into the reason why I decided to take this trip later, but for now, let's discuss an extremely serious issue: why is society so unfriendly to single travellers? For those of us who enjoy the freedom of going where ever we want at any time we want, and glazing into nothingness whenever we feel like it, reality often comes as a serious shock. Most package tours are designed for two people. Accommodations are more affordable when you've got company. It's unfair for singles who wish to travel on their own. So I Googled 'Hualien' and 'Single room', and found a list of accommodations especially designed for single travellers. In the end, I chose this place: Yo-tze's Home (You-tze Jia)

18

其實不難找,只是我路不熟,所以有稍微迷路了一下。但親切的柚子家主人熱情的在門口向我招手。此時我就知道,我這個選擇,是對的!

It wasn't hard to find actually, but because I was unfamiliar with the city, I still got a bit lost. But when I saw the host standing in front of the door, waving to me, I knew I had made the right choice!

01
單人房 Single room.

02
麻雀雖小、五臟俱全 Tiny little space, but it's got everything you need.

03
沐浴間 - 我很喜歡這個設計! Shower area - I love this design

04
倫敦熊休息ing London Paddy taking a rest.

05
書桌區 Desk area

06
顏色鉛筆是拿來留言用的~ The coloured pencils are for guests to leave messages in the notebook.

如果你也來住這間,也會看到天仙的留言喔!

You'll see my message if you stay in this same room!

07
樓梯間 Stairs to the third floor

08
小角落 Corner

09
往一樓 To ground floor

10
偷窺對面的房間 Peeping into the room across.

11
那瓶不是酒(殘念...咦?)That's water, not wine.

12
私房地圖 Their very own Hualien map

柚子家主人精心製作的私房地圖,告訴你哪裡好吃哪裡好玩!

Their specially made map tells you where to eat and where to go!

13
門口的夜燈 Night light. 

14
晚上的房間 Room at night.

15
貼心到這種地步啦!有沒有搞錯!! Just look at how considerate they are!

16
連這個都幫你準備好! Sanitary pads for single lady travellers (just in case)

17

經過一整天滿滿的行程,能夠回到這麼溫馨的地方,知道有熱情的主人管理著,真的不用怕睡不好。

After a fully-packed day, it was so nice to come back to such a lovely place, with such warm people tending it. Really, no need to fear about your sleeping quality. You'll sleep like a log!

19
瞧!他不是也睡得真熟! Sleep like this dog, rather! Teehee

20

住了兩個晚上,其實有附上一天的手工早餐。但因為柚子家提供早餐的那天,我行程安排得太早,所以無緣能夠品嘗。當然我也不好意思請他們太早起來就為了幫我做早餐(我誰啊我)但柚子家還是幫我準備了稀飯,讓我可以吃飽了再上路!

For two nights, they offer one breakfast meal. However, because my plan to leave was way too early, so I did not get to try their lovely breakfast. They prepared me something else simple instead, so I could have something in my tummy while I travel to my next destination.

如果你到花蓮來,想要有「回到家」的感覺,柚子家真的是個不錯的選擇。當然辣,天仙這可是生平頭一次去花蓮,所以沒得比較。但我至少可以說,柚子家讓我的花蓮初體驗更加的難忘!

If you want to 'feel at home', this is the place to be. Of course, since this was my first trip to Hualien, you might say that I have nothing else to compare to. True. But this I can say: they have helped make my frist trip to Hualien even more unforgettable!


檢視較大的地圖 

Blog: 花蓮民宿 柚子家B&B


天仙念:  花蓮.墾丁遊記都是用50D紀錄的(放心到時候會再提醒,免得大家回頭看到FP-8的會想說怎麼落差那麼大XDDD)

arrow
arrow

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()