01

某人知道我喜歡草莓,便提議了晚上可以買個奶凍來吃。不說我還不知道,原來諾貝爾奶凍很有名喔?還沒看到店裡招牌時還不知道奶凍到底是什麼東西。一看才知道,果然會是我喜歡的東西。

Well someone knew about my craze for strawberries. It being my birthday, afterall, he thus suggested that we get this strawberry cake for celebration. I didn't realise how famous this Cake Nobel was. I didn't know what the fuss was about, until I saw the sign with a picture of the cake. Then, I knew that it was something I'd like.

02

因為是名產,所以店裡非常忙碌。我們進去之前剛好也有台遊覽車載著觀光客來買伴手禮。

It was a famous shop. The place seemed very busy. When we arrived, there was also a big bus full of people that were there to buy these cakes as gifts.

03

雖然產品很多,但吸引我的還是裏頭裹著草莓的這個招牌奶凍。

There were many kinds of products for sale. But I still wanted to try the strawberry cake.

04

店家很大方,許多東西都可以先試吃。

They are quite generous in that they provided samples for many of the items.

05

有吃喜歡再買。

You can have a bite and try their taste before deciding what to buy.

話說回來,這天畢竟還是生日。雖然前一天有嚷嚷著吵著要蛋糕,不過卻有個小小的遺憾:今年的歲數是我最喜歡的數字。前一天的蛋糕,沒有數字蠟燭。其實會來諾貝爾買奶凍,也是為了要彌補這點小小的遺憾。於是,就在我們吃了鵝肉、石窯雞後,又繼續吃了奶凍當甜點。

Well, you must keep in mind that it was my birthday. Although I already had a cake the day before, there was a small regret. This was a very special year for me, and I had wanted to have a cake with numbered candles on it. But we had failed to find the candles the day before. So, this was why I was brought to this place, after finding the numbered candles, and this was also why we were having this cake, after the goose meal and the chicken meal!

06

也彌補了我想要在蛋糕上寫上歲數的心願~

And finally, after the candles were lit - no more regrets. 

32    


檢視較大的地圖 

ps. 忘了說,奶凍真的很好吃!不要看我們切成那樣。這真的是我愛吃的蛋糕種類。
ps. I forgot to mention that the cake tasted wonderful! It was exactly the type of dessert I loved!


天仙念:其實歲數對我來說一直都不是秘密。有多小就有多小,有多老就有多老。我不認為人老了就一定不好。薑是老的辣,酒是老的香啊!不過除了很喜歡這個數字之外,今年的生日還有另一個意義存在:那就是,咱們家虎爺,換算成人類的歲數,今年剛好跟我同年呢!

arrow
arrow

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()