唉!這天原本也是要去吃慶城街的海南雞飯,結果不知道是去的太晚了還是怎樣。店內空無一(客)人,只有員工在忙東忙西。只好再度作罷。只是上次才吃過莫凡彼,我又還是不想去Hooters。想到之前看了IKEA的菜單發現其實沒有想像中的貴,又還沒吃過(只吃過他們家的冰淇淋),於是就改變計畫來吃IKEA的瑞典料理了。

Originally, we were going to eat at this chicken place that was under renovation when we were there last time. I don't know what happened, but the entire shop was empty this time. There were only a few guys in the shop doing their stuff. Seeing that we'd already tried Movenpick, and that I still didn't want to go in Hooters, we had to pick another place. I then recalled seeing the menu at IKEA and thinking it wasn't as expensive as I thought it'd be. So I suggested that we try it out. 

ikeatall1

這天來到剛好還算是晚餐時間,人潮滿多的。我就請老公先去買,我來找位子。坐著看到這推車設計的還真不錯!不愧是IKEA。

It was still around dinner time, and there were quite a few people around. I asked my other half to get the food, while I get us some seats. That was when I saw this trolley! Well designed!

ikea09

餐點上桌後,其實我本來有點後悔點鮭魚。因為上面的醬不知道是什麼滋味(我此時很怕太濃郁的醬)。不過吃了一口發現還不錯。其他都是老公點的。

After our food arrived, I started to regret having ordered the salmon dish. I was afraid of the sauce. It looked like something I didn't fancy at the time. But after a bite, I realised it was quite good. 

ikea01

鮭魚的份量還不錯。不過旁邊那兩塊蔬菜馬鈴薯餅倒是真的還不錯。

The chunk was quite enough to fill one up. I really enjoyed the potato pies.

ikea03

老公點的炸雞。我猜是因為我還滿愛吃雞才點的。不料這一陣子真的不太愛吃雞,更不愛吃油膩膩的炸物。海南雞飯我還可以接受,但炸雞就真的沒法度了。

這兩根雞翅就全給老公吃了。

The fried chicken was for my other half. I think he ordered them, thinking I liked chicken. But during this trimester, I really did not like fried stuff. So he had them both.

ikea07

附上檸檬的鮭魚捲,老公抽掉了裡面的洋蔥給我咬了一口,我覺得還不錯。但很懷疑這樣老公吃得飽嗎?

Smoked salmon roll comes with a wedge of lemon. My husband kindly removed the onions inside, and gave me a bite. I thought it was pretty good, but I wondred if this was enough for him.

ikea08  

還好這陣子食慾不算好,所以鮭魚我也吃不完,就分老公吃幾口。老公大概也是怕這樣吃不飽,多點了一塊鬆餅填飽肚子。

看著同桌對面點的牛肉丸,很好奇老公怎麼沒點人家的招牌肉丸來吃吃哩!

During the first trimester, I didn't have a very good appetite. So this was plenty for me. I left some salmon and a potato pie for my other half, and I think that was enough for him. 

Seeing the young blokes sitting across from me enjoying the signature meat balls, I wondered why my other half didn't fancy giving them a try! 



檢視較大的地圖 


天仙念:我又沒吃到海南雞飯了!哭哭!

arrow
arrow

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(7) 人氣()