close

vietnam01

很多人應該都以為,喜歡吃泰國菜,鄰近的越南菜天仙應該也會愛吧!可惜真的不是這樣。我不是不給他機會,是我吃過幾次,都覺得就是不太合我的胃口捏!不過雖說我不是挺喜歡,但這間位於公館商圈的銀座越南餐廳,吃下來覺得還算可以接受。

Many of you might think that since I'm so into Thai food, I must enjoy the cuisines from nearby countries as well. But that is quite far from the truth, actually. I had given Vietnamese food some chances, and I just can't seem to fall in love with it. This Vietnamese place has been around for a few decades. It wasn't bad at all, but I just can't seem to acquire the taste for it! 

vietnam22

湯跟醬料請自取!

Self-service soup and sauce! 

vietnam05

一碗不知道是什麼的湯。

Not sure what kind of soup it is. 

其實我覺得就這樣否決越南菜在我心中的地位好像也不太公平。這篇食記拖了有一陣子了。當時還是屬於懷孕初期,食慾不振的我,吃什麼都覺得不好吃啊。但至少這餐我還是算吃了滿多的。因此應該算是不錯吃了吧!

It's probably quite unfair for me to completely deny Vietnamese food a place in my heart... I feel obliged to mention that I was still at the phase where I couldn't really eat much when we came here for this meal. It was still during the first trimester, and since I finished most of what I could eat, I suppose I must give the place the credit it deserves.

vietnam06

點完餐後送上一盤這樣的菜。我看他是生的,跟老公說應該是半在湯麵裡面的。不過我也不太確定,直到店員來跟我們確認後才肯定真的是要放在湯麵裡的。

They served a plate of sprouts after we ordered. We weren't sure what it was for, but I guessed that it was to put into the hot soup. Soon after, it was confirmed that I was, in fact, correct.

vietnam09
涼拌雞肉雞絲米線 Chicken and vermicelli salad

原本是想說天氣熱,加上為了要增加食慾才點一道清涼的來食用。

We ordered this thinking something cold would help boost my appetite.

vietnam17

其實基本上味道還不錯,只是我不太喜歡有豆芽菜在裏頭的口感。平時有豆芽菜我都會先把它吃掉,然後才繼續吃重點。另外一點我不喜歡的原因是因為他有花生。但這些都只是我個人偏好的問題罷了。跟餐點本身的品質無關。

It was not bad, I have to say. Except, I don't usually fancy sprouts in my dish. Usually, I'd take care of them first, before I devour the rest of the dish. Another thing I didn't like was the peanuts. But these are just personal idiosyncracies!

vietnam11
越南熟牛肉河粉 Beef and rice noodles

老公看我開始會吃牛肉後,就點了這碗。這兩道菜我們就分著吃。

Seeing that I had started to eat beef, the other half and I decided to order a bowl of beef noodles. We shared both dishes between us.

vietnam14

河粉的輛還不算少。

There was an ample amount of noodles in it. 

vietnam16

稍早提到的豆芽菜也放進去了!

Remember to put in the sprouts and mix well. 

vietnam20

牛肉也給得滿實在的。

They were pretty generous with the beef as well. 

vietnam23

雖說吃完這一餐,我還是沒辦法愛上越南菜,但至少又多給了他一次機會。

After this meal, I still couldn't say that I enjoy Vietnamese food. But at least I gave it another shot. 

人家好歹也是幾十年的老店,我這樣說好像滿對不起人家的。但口味這種事情,真的是見仁見智嘛~(汗)

The place has been around for a few decades. I'm sure there is a reason for it to withstand the test of time. However, you can't force someone to like something, right?



檢視較大的地圖  

歡迎加入粉絲團喔~ 


天仙念:六月來這裡用餐的時候,肚子還沒有很明顯。體力也還算不錯。現在啊... 真的還不太敢去公館這裡人擠人了呢!!

arrow
arrow
    文章標籤
    越南菜 河粉 涼拌米線
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(26) 人氣()