瞧!口渴了這裡還有提供『華年達』呢!

If you're thirsty, you could buy a Miranda or Pepsi...

如果你是八零年代那時來的話....

That is, if you were back in the 80's!



走到這也差不多到了盡頭了。表示要開始往回走。此時我遇見了這次的好朋友們:蜘蛛。

So that was the end of the trail, and I started to head back.  This was when I met one of my little friends: spider.



不過礙於小傻瓜功能有限,也更礙於本人技術不佳,怎麼也照不出它那完美無缺的蜘蛛網。
或許這是上天的旨意,希望來看這篇文章的人親自造訪!?

Probably due to the limited functions of my camera, or my technique, I couldn't get a nice shot of their perfectly woven webs.  Or, may be that's God's way of saying: You wanna see the web?  You make the trip yourself!



差不多試了五分鐘還是照不出效果來之後,我還真的放棄了。但生命就是這樣:一件事情的結束卻是另一件事情的開始!

Well, I tried for five minutes anyhow.  Then I gave up.  However, the fact of life is that the end of one thing is only the beginning of another.



瞧!這位朋友正在路旁跟我打招呼!

Another spider was waiting for me by the side of the road!

我定位在那,觀察了一陣子。發現它正要想用午餐。這麼好的機會怎麼能放過!?

I stayed there, and realized it was about to have his lunch!  How could I let go of this golden opportunity!?


這段影片或許可以讓知識頻道發掘我!?

Perhaps the knowledge channels would offer me a job after seeing this clip?  Do I have potential or what?

這麼一來,我就不用愁沒錢出國唸書啦~!

That way, I really won't have to worry about my master's fund.


能在這麼清靜、優美的環境中生存,我也寧願當個小蜘蛛。每天只要聽流水聲,享受大自然的饗宴。雖然身為蜘蛛就必須要吃昆蟲,不過那也是大自然的定律。我甘願。

If being a spider means living in this serene environment, then I wouldn't mind being one.  Even though the thought of consuming insects disgust me as a human being, but if it goes along with the laws of nature, then I wouldn't mind at all.



不然當其他種類的昆蟲也好。雖然生命會變得很短暫,不過能夠快快樂樂、無憂無慮的的過完一生不也挺好的?

If not a spider, then how about other forms of insects?  Life would be a lot shorter.  But wouldn't it be nice, too, if life was good?

不過就算下輩子能轉世生為這大自然中的一份子,這輩子都還沒過完一半。如何讓我忘記所有的焦慮?如何叫我完全放鬆?

Well, even if that's possible, it won't happen till my next life.  I haven't even lived half of this life yet!  How could I let go of all my worries?  How could I truly relax?



讓我也成為你的一部份吧!

Let me become a part of you!



回程:貝多芬第九號交響曲:快樂頌

On the way back: Beethoven's Ninth: Ode to Joy


後記:這次的行程,老天實在太配合!一路上坐公車,轉捷運都還沒有淋到一滴雨。等我出了捷運站,要走回家時,才看到永和早已下過雨了!

你猜對了嗎?

Afterword: It didn't rain all the way back either.  Only after I got out of the MRT, did I realize that it had been pouring in my neighborhood.

Did you guess correctly?
arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()