也許是旅遊節目看太多。到達住宿地點前,一直告訴自己這一定是個很棒的地方!

Perhaps from watching too many travel shows, I've been imagining this place as impeccably wonderful.

不過無論實際上與所期望的相差多少,有一點是無法改變的:我是來這放鬆的。所以沒有任何人、或事情可以破壞我這與自己獨處的夜晚!

However reality differentiates from expectations, there is one thing that is unchangeable:  Nobody nor anybody could have sabotaged this perfect night I had all by myself!

泰雅達利 The Lodging



終於到達後,服務小姐跟我“大概”指了一下房間的位置後,我自己和我五公斤重的背包找到了我的房間。心裡真是又期待又怕受傷害。呵呵!

When I had finally arrived, the clerk literally pointed out where my room was located, and I carried my 5kg backpack to my room.



我想台灣旅遊業應該還不太習慣招待【背包客】吧!?否則為何我在傍晚時看到小家庭check-in後,有專人幫忙提行李!?還是我訂的房間不夠貴,才沒有這種服務呢!?

I guess Taiwan isn't quite ready for backpackers yet.  Or else why did I see the same clerk help a family carry their luggage to their room, while I had to carry my own, and show myself to my room?  May be that was because I had a cheaper room.

打開房間門,一看到寬暢的房間,心裡真的開心極了。雖然怎麼樣舒適都比不上自己的家,但在怎麼說難得有獨處的機會,就連貓兒子和狗姪女都不會來打擾我。實在是暑假結束前我能給自己最好的禮物了。

Well, the room was very spacious.  I was really thrilled.  Even though they say 'home sweet home', but I was quite excited to have all this space to myself.  Not even Angelino nor little Mykie could meow or bark at me tonight.  It was the best thing I had done for myself all summer long. 



當然,要來泡湯就不能來瞧瞧沐浴設備啦!

I'm here to enjoy a nice hot spring bath, so of course I can't leave out the bathroom facility!



獨立的沐浴間。
The shower room.


也許真的是旅遊節目看太多。又或許我真的是一個很難搞的客人。但我總覺得玻璃沒有特別清理過。日夜累積下來乾掉的水漬看得一輕二楚!

I have seen too many travel shows.  Or perhaps I'm just a customer who is really hard to satisfy.  You could see the water stains on the glass!



基本的配備。拖鞋、毛巾、梳洗用具。還有壞掉的吹風機。[本來要告訴他們的,但後來還是忘記了說...]

We have here, the basics: slippers, towels, toothbrush toothpaste and stuff.  And, oh, a broken hair dryer. 

最重要的按摩浴缸。這可是本姑娘來這的最終目的呢!

But of course, this is the most important!



還有躺在浴缸中,可看到的大自然風景。

And the view to be enjoyed while soaking myself in the tub.



以及告賞自己的紅酒。

Plus another treat for myself.



爬了一下午的山,在短短的十分鐘內,伴隨著悅耳的交響曲,全部從我身體內散發出來。疲勞沒了。壓力沒了。真是太舒服了!

After a very long 'walk', I could feel all the stress and exhaustion leaving my body within just a short ten-minute span.  It was amazing especially with my especially selected classical music playing in the background.  It was just too sensational!

本來想直接倒在床上一覺到天明,但肚子卻開始咕嚕咕嚕的叫。只好還是像食物屈服。

Initially, I thought of just dozing off till the next day.  But my tummy started growling for food. 

到了餐廳,服務員很不專業的接待。我要了菜單來看,素食的選擇其實不多。每到菜都是一兩百起跳。由於身上現今帶的有限,只好問服務員可否刷卡。結果他的回答是:『當然不行啊~』

When I got to the restaurant, the not-so-professional waitress informed me that credit cards were not accepted, I was a little surprised.  For, I had very limited cash on me to last me till the next day.  And every course, even the vegetarian dishes, costed more than a hundred NT each.

我有點訝異的走出了餐廳,到了櫃台原本是想問駛至新店捷運站的接駁車的時刻表。沒想到答案是:已經停駛了。也沒差,反正我靠雙腳走到這來,就也靠雙腳走下去。於是我隨口問:咦~你們餐廳不能刷卡?他說:『當然可以啊!』接著帶我回餐廳,跟服務人員解釋說是可以刷卡消費的。

So I walked to the counter, to inquire about the shuttle bus.  After I was informed that the service had been terminated, I continued to ask whether I could use my credit card to buy myself a dinner.  She said: Of course! [well, well, well...]

所以我又自己招呼自己,拿了菜單研究了一下。看到一道『家常豆腐』,想問烹調方式。結果得到一個沒有答案的答案。最後我還是點了兩道菜滿足自己的小肚肚。

After scrutinizing their very small vegetarian selection, I ordered some fried veggies and tofu to fill my up my dear little tummy.

這裡還是要小抱怨一下。這餐廳也太不專業了。竟然不知道許多素食者『蔥』和『蒜』都是不能食用的!?

Although, I must make a complaint: they are way too amateur.  They don't even realize that many vegetarians in Taiwan are vegetarians for religious reasons, and cannot consume onion nor garlic!



家常豆腐 [有蔥]



炒青菜 [有蒜]

也許從小住慣了西式的飯店。總是想說肚子餓了點個club sandwich來吃吃就好。這點我應該早就料到的說。

I am much too used to living in western style hotels.  I should've known that no hotel here would serve club sandwiches. 

但就跟我說得一樣:只有我自己可以決定這個夜晚是美好的,還是糟糕的。我才不會讓這麼一點小事破壞我難得的單獨假期呢!

But, like I said:  I was the only one capable of making the night heaven, or hell.  So, not even that could've ruined my little holiday.



美麗的中庭,要是在國外早就在傍晚時漸漸的爆滿。但在這,大家卻都躲在冷氣房內或許是正在泡湯、或許是在看電視。

This little open area could've filled with people.  But here, they prefer to stay indoors in the air-conditioned rooms, I suppose.

或許沒有人發現,當天雖然我錯過了6:15分的月全蝕,但入夜後,我還是看到了我一生中見過最大、最美麗的月光。就從我浴室的窗外照耀近來。因此我又花了一小時多的時間,把他用水彩捕捉下來。

No body realized that I had missed the eclipse at 6:15.  But then, no body knew either, that I witnessed one of the roundest and brightest moons I had ever seen that same night.  Thus, I spend about an hour, capturing the moon with water colors.

這一整天,實在是用盡了體力,也用盡了腦力呢!

What a day!

隔天早上,我起的早早。因為兩瓶個人瓶的紅酒下肚後,又加上泡湯之後,整個夜晚都好好睡。

I woke up early the next morning, after drinking two personal bottles of red wine.  I had slept well.

梳洗完後,原本也期待著早餐。會不會有新鮮可口的沙拉!?不然,水果也行。

I wondered if there was going to be salad for breakfast.  Or, may be some fruit would be nice.

沒辦法。我這『澳洲來的客人』實在是太挑替了。除了醬瓜、麵筋等配稀飯的素食食品,只有土司跟菜脯蛋而已啦。填飽肚子後,收拾行李我就閃人了。

Well, I'm sure one customer who is truly difficult to please!  Other than some Chinese style pickles or what not, the only other vegetarian choice was: toast.



昨天晚上的食物費原本服務人員在我準備入睡前打來問是否方便先結帳。在我堅持要在隔天離開前才結帳後,我便入睡。退防時,這位陌生的服務小姐正在和朋友聊天。【三條線】拿走了我的鑰匙就跟我說:『這樣就好』

So, last night I got a call just before I went to dreamy land, and was asked to pay the bill for my dinner.  I insisted on paying when I check out.  Well, I gave the lady my key, and she told me that was it.  She was on the phone with a friend, you see.  And seeming quite eager to get me out of her way.  I had to remind her of my unpaid bill.

本來想說:是你說得喔!那我這就走了!

Of course, I thought of just leaving.  It might have given her a good lesson.

哎!不過我還是不忍心。還是提醒他說,我有餐飲費未繳。

What kind of a person do you think I am?

他這才跟電話中的朋友說:我等等在打給你。有客人要結帳。【又三條線】

Thus, she reluctantly hung up the phone, and took care of my bill.




【我】的經驗是很完美的。

MY experience was perfect.

不過對於泰雅達利的各方面的評價呀,實在是不予置評呦!

However, I wouldn't recommend any of my friends to come here. 

即使如此,下山時一路上還是有很多驚喜等著我去發掘。『只有房間還可以』的住宿地點,絲毫不影響我對這次旅程的心情。

Nevertheless, many surprises still await on my way down to the bus station.  Please, join me on my homeward bound.
arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(12) 人氣()