00000

本周的周五,是否因為前一天才放了一天颱風假,反而感覺像周一呢?自花蓮遊記開始至今,走的都是抒情哲理風。獲得少數朋友的讚賞,天仙心懷感激。曾經有些朋友對天仙說,我是一個很有智慧的人。其實我不覺得捏。老子說:知者不言,言者不知。會有那麼多廢話,其實都是因為天仙想要勉勵自己。說出來了,希望可以讓大家跟天仙一起努力。不過這篇看看抬頭就知道,今天不是來分享什麼大道理,而是要來分享一碗大蓋飯!

The Friday this week seems more like a Monday, probably because of the typhoon holiday the previous day. Since the beginning of my Hualien artilcles, I have been writing in a more lyrical and philosophical style. Some friends have paid their compliments, which I gratefully appreciate. Some people have said to me that I seem to be a very wise person. Well, I humbly reject this description. Note that Lao-Tzu said, 'Those who know, don't talk; those who talk, don't know. Since I talk so much about everything, I know very little. The reason why I talk so much, is only because I wish to learn these ways myself, and by sharing them, I am hoping people can learn with me. However, as you can probably tell already, that this article is not very philosophical, but instead, salivating... 

01

來到花蓮選擇了柚子家為過夜的民宿。民宿老闆柚子,熱情地將自製地圖取出向我解說花蓮有哪裡好吃好玩。其實當我聽到「海景蓋飯」,其他到底說了些什麼我都聽不進去了。因此就決定一定要來一探究竟。

The owner of the B&B I was staying at recommended this place. After hearing about this sashimi rice place, I stopped listening to what else he had to say... I simply had to try it out!

02

我約七點多左右抵達。已經高朋滿座。不過沒有等很久就輪到我了(因為一個人位子很好等!)

I arrived at approximately 7 pm. The place was already packed. However, I didn't have to wait long for a seat. (one of the pluses of being on your own)

03

雖然店員忙碌,但這裡是花蓮,的確少了都市人的冷落,多了鄉村的熱情。

Despite being extremely busy, the waiters and waitresses still serve with passion, unlike the cold city-people.

04

連價位都很熱情~

Even the prices can warm your heart by being so affordable.

05

周圍的環境布滿了可愛的裝飾

Cute decorations all around... 

06

一杯暖茶,忘了一整天的疲憊。反而讓你享受著回味這一整天的豐富行程。

A warm cup of tea, relaxes your exhausted body, allowing you to indulge in the recollection of the entire day's trip.

07  

然後一碗蓋飯,為花蓮的第一天劃下了完美的句點。

And voila! Just what's needed at the end of the day! 


檢視較大的地圖 


天仙念:賀川的海景蓋飯真的沒讓我失望。其實我不喜歡口感太雜的蓋飯。有些為了增加"賣相"會加一些小黃瓜在醋飯裡。這種我就最無法接受。要嘛,就請給我放在旁邊。而賀川的蓋飯雖然不見小黃瓜(表示想吃蔬菜還得另外想辦法)但魚片以及醋飯的口感跟比例是恰恰好。不會吃完飯剩一堆,或是飯吃完了魚還剩一堆。不知道是否真的是餓了,連那我平常不愛吃的豆皮,我也都把它吃個精光!真的,好吃!

arrow
arrow

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()