I noticed the sign upon my first roaming about city center.  Though, I kept telling myself that I would not touch Chinese food unless I absolutely have to.  Yet, on this day, I saw two Chinese people walking out of it, and so I was tempted into taking a look at their menu.  They have a lot of vegetarian dishes.   Then I saw 'Egg Fried Rice' for only £1.80.  I decided that if the dish was good, then not only could I recommend this place to my friends, but also come and get a taste of home once in a while. 

So, after I went down to Tesco Metro and got my groceries for the next couple of days, I went back to it and ordered myself a serving of 'egg fried rice'.  The restaurant definitely had a very 'Chinese' atmosphere to it.  As I wasn't sure if they spoke Mandarin, I ordered the dish in English.  I heard the chef shout out in Mandarin: 炒飯!, but still feeling a bit awkward, I thanked the waitress in English when she gave me my fried rice. 

I got to the dorm, and couldn't wait to open the box.  I took a mouthful and decided instantly, that I would become a frequent patron of the restaurant.  Yeap.  It was that good.

到市區閒晃的第一天我就注意到這個招牌了。只是一直對自己說:不到緊要關頭,絕不碰家鄉菜。噗!其實我覺得這裡買到的食材回家煮超方便的。而且我就像個鄉下俗一樣,今天才在跟美國朋友說連微波食物我都覺得好好吃。為什麼大家都說英國的食物難吃呢?我覺得好好吃耶!真糟糕...

不過言歸正傳。為什麼這天會想進去買家鄉菜呢?其實沒什麼特別的原因。我路過的時候看到兩個華人走出來,好奇的上去研究一下菜單。恩!很好!有很多素食。以後可以跟朋友一起來。我負責點菜。不過,大多數的菜色都好貴!看價錢就知道,即使我買的下去,大概也吃不完。吃不完就算了,最怕是買到難吃的。

研究下來看到£1.80的蛋炒飯。當下就決定去採購之後要回來買當作午餐。

進去之後,當然是空無一人。當時已經是一兩點了。不過店內裝潢還真的很『中國』。我當然沒照。人家只是買個蛋炒飯就給他到處拍,我會不好意思啦。而且服務員也穿的很『中國』!我用『英文』點完餐以後,聽到廚房用國語喊了:『炒飯!』。服務員請我坐著等。老實說他不請我坐我還真不好意思坐。哈哈!

兩三下我的炒飯就出來了!

其實我是想說,這種價錢要是不難吃,以後就可以常來。我拎著他回到宿舍後迫不及待的把他打開,吃了一口:恩!真好吃!





看來,不只是能常光顧,還能推薦給朋友們!讓他們也嚐嚐正宗的中國菜呢!
I will definitely recommend the place to my friends who would like a taste of authentic Chinese food!

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(10) 人氣()