Drink Responsibly! 開車勿飲酒。飲酒誤開車~

01.jpg

It's probably quite unexpected, but here is a follow up on the Chinese Restaurant in Academia Sinica. There were a lot more people this time, so understandably, there were a lot more dishes on the table. I'm sure you'll enjoy this even more than the previous one! 

說好得第二篇北雲沒想到這麼快就可以登場了!這天的人比上篇多,所以點的菜自然也就多了兩三倍!所以大家這次可以看到更多菜色。應該比上篇看得還過癮喔!

02.jpg
Pineapple shrimp ball. 鳳梨蝦球

03.jpg
Fried veggies 很普通的炒青菜

04.jpg
My favourite chicken dish again. 又是我最愛的鹽焗雞囉!

05.jpg
I think this is a beef dish (can't remember!) 某種牛肉料理吧(我忘了耶!)

06.jpg
Chicken strips and glass noodles 涼拌雞絲

07.jpg
Seafood soup 翡翠三鮮湯

08.jpg
Oyster on hot plate 鐵板鮮蚵

09.jpg
Three cup sauce fish 三杯鱈魚

10.jpg
Interesting dish (but I can't remember the name!) 名字忘記了,可是好特別的菜

11.jpg
All I remember is that the Chinese name has something to do with a hat... 
只記得跟菜名跟帽子有點關係... 同事補充說這個叫"合菜玳瑁"

12.jpg  

I think I've said enough about how good the food is. I don't reckon people will come here exclusively for the food here. But if you're crazy enough to do that, drop me a line. I can lend you my ID for a staff discount, but only if you allow me to join you! 

我想這裡有多好吃,我也不用多說。但真的會有人特別專程來這裡吃嘛?如果你真的有這麼想吃,記得摳我!我可以借你員工正打折(不過前提是要請我吃啦!)


檢視較大的地圖 

*10/17更新:中研院北雲中餐廳目前已搬至院外。新址為:研究院路39號(消防局對面)


 天仙念:好吃的沒話說啊!

arrow
arrow

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()