close

I'm not trying to stall my 2010 UK travel articles, but it's not often that I get to update my Taiwan articles. So I thought I might as well use this opportunity to post them in a row, to remind people that - yes, I am in Taiwan.

我不是故意要拖延2011英國遊記的~只是因為台灣文很少有更新的機會。正好趁這個檔期趕快更新一下,順便也提醒大家:我人的確是在台灣,不是在英國~

01.jpg

When this restaurant was recommended to me, I knew not to look forward to 'authentic Thai food'. But, deliciousness and authenticity don't have to go hand in hand to make a meal a pleasant one! 

當朋友介紹這間餐廳給我時,我就知道不用期待能吃到道地的泰國菜。不過往往不道地的菜不見得不好吃。只要好吃,即使不道地,也是很直得推薦的!

02.jpg
Seatings 坐位

03.jpg
Complementary dish 招待的

04.jpg
It's Chang beer in the UK, but Singha in Taiwan.
在英國的泰國餐館喝的都是Chang(大象)。在台灣似乎都是Singha(獅子)。

05.jpg
Liquor-soaked chicken 醉雞

Hey, I thought we're having Thai food! 

咦?不是吃泰國菜嗎?

Sorry, being so close to my birthday, and this being one of my all-time favourite dishes, my friend had no choice but to indulge me.

抱歉啊!因為離我生日很近,然後這道又是我最愛吃的,所以我朋友只好放任我選這道菜~

06.jpg
Here comes the Thai - Yam Talay (spicy seafood salad)
泰國菜來囉!涼拌海鮮

07.jpg
Veggie fried with shrimp sauce
蝦醬空心菜

08.jpg
Lemon steamed fish 檸檬蒸魚

bb.jpg  

It's a pretty good place for a small group of gathering, within a reasonable price range. They also have a decent selection of booze! 

這地方很適合小型聚會。價錢也很合理。最棒的是,酒單也不錯~


檢視較大的地圖


天仙念:應該騙大家說這篇是在泰國拍的吼!(聽說愚人節過了)

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()