02

去年的生日來了一趟花蓮.墾丁流浪記。因為兩個地方都是天仙第一次造訪,很喜歡這種冒險的感覺,所以事前一點功課都沒做。很期待到了當地能夠發現新東西。花蓮沒讓我失望,墾丁當然也沒有。只是生日當天,很想要來點比較特別的。結果晃一晃,還真的讓我找到這個讓我獨自度過難忘的生日的地點。

Last year, I planned a trip to Hualien and Kenting to celebrate my birthday. As it was my fist time visiting these two places, I wanted to fully experience the feeling of exploring new places. I looked forward to making new discoveries during the trip. Of course, Hualien did not disappoint me. Kenting didn't either. But on the day of my birthday, I wanted to do something really special. After wandering around for a while, I really discovered a place that made this birthday an unforgettable one!

03

進去一探究竟,才發現這地方根本出乎我的意料!台灣有這種地方?

As I walked into the place, I could not believe that such a place existed in Taiwan!

04

好歹泰國的海邊我也去過不少次。台灣的海邊,在此之前一直都讓我很失望。我看到這樣的場景,真的是下了一大跳!

I have been to a few beaches in Thailand. The beaches in Taiwan had been disappointing since I discovered this place. I could not believe my eyes when I saw this place!

05

在這裡度過生日,真的是太特別了!

What a way to celebrate my special day!

06

雖是獨自一人,但一點都不孤單。感覺全世界都是我的。

Although I was alone, I didn't feel a bit lonely. In fact, it felt as if the entire world belonged to me!

07

有這麼棒的酒吧,當然不能浪費資源。生日不喝一點慶祝,也枉費了這段旅程了!

It would be a waste of the bar if I didn't order a drink. It would be a waste of time, if I didn't order a drink to celebrate my special day.

08

這真的是台灣嗎?

Is this really Taiwan?

09

當時還是春天,所以溫度以及陽光都還算舒適(不過一個不注意,還是曬傷了)

As it was still spring, then, the temperature and the sun were both rather mild. (though I still got burned...)

10

Happy day at happy bar! 這句不用中文吧!

11

愜意... 

Relaxing...

12

再來一杯

One more drink... 

14

很想要晚上再來這裡,但我怕晚上來我就回不去了!

I wished I could return at night. But I didn't think I would be able to return to my lodge if I did.

15

謝謝快樂熊貓讓我度過了一個開心又難忘的生日。讓自己開心後,真的,正面思考就變成了一個很自然的事情呢!

Thanks to Happy Panda, I had a terrific and unforgettable birthday. After making yourself happy, everything around you starts to transform into positive vibes! 

16  

Happy Panda. Happy birthday! 


天仙念:去年的時候似乎有看到關於快樂熊貓被強制拆除的消息,可是事後我想找這新聞又找不到了。其實我覺得保護環境是很重要。商業人士賺錢之餘也要顧及到環境的保育。那時候在網路上看到的消息,就有將快樂熊貓建立之前與之後的對照圖並列。如果快樂熊貓可以將環境美化,又不定期舉辦一些維護沙灘的集體活動,我會認為,即使有人覺得這是宣傳手法,但卻是我可以接受的宣傳手法。希望他們好好的經營,好好的照顧這片沙灘。也希望來這裡的人,要克制自己的行為舉止,不要汙染了這片美麗的環境,更不要因為自己的行為壞了這裡的名聲。(應該是最近看到春吶爆發出來的新聞地有感而發)

arrow
arrow

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()