01.jpg
切斯特大教堂旁的雪花[Snowdrops]

我想愛上旅行的人都知道,往往在旅途中我們都會發現一些小小的意外驚喜。而這些小驚喜,才是旅途中最令人難忘的回憶。雖然切斯特遊記寫了這麼久,但在我腦海中依然清晰。當然也就是拜這些意料之外的小驚喜所賜。

Anyone who fancies traveling would understand, that we often come across little surprises along our journey.  These little surprises, are, in fact, what make our journey even more precious.  It's been a long while since I began writing about my trip to Chester, but the memory still feels as if it had happened only yesterday.  This, of course, is all due to all the wonderful little surprises that we found during our trip.

02.jpg

這隻小松鼠就出現在切斯特大教堂旁的空地。雖然在東海也常看到松鼠跑進跑出,也曾在228公園看到有人餵食松鼠。但這次對我來說可是第一次這麼近距離看到這麼不怕人的小松鼠。

This little squirrel appeared while we were walking around Chester Cathedral.  Even though this was not the first time I'd seen one, it was the first time I was so close to one that was not afraid of us.

03.jpg
可愛吧!Cute, ain't it?

04.jpg
到哪都要吃。Always eating.

05.jpg
跑到這還是繼續吃。Eating continued...

07.jpg
別一直看著我吃!Don't stare while I'm eating!

08.jpg
給我食物就讓你看。I'll let you stare only if you provide the nuts.


天仙念:或許大家覺得沒什麼。但我就是這樣吧!往往大家覺得沒什麼的,我卻都把他當作是一件很驚奇的事!C'est moi. Take it or leave it.

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(38) 人氣()