06.jpg

I have to admit I don't really know much about Kaohsiung. I usually go straight to my grandma's in the countryside during my visits to Kaohsiung. So each time, I depend a lot on my local tour guides to show me the unique places here. After our little seafood dinner, we picked up another friend, and went straight to an ice-dessert place, apparently very famous and popular. This was one of the few places that remained open after 10, so it was the perfect place for some morsel before calling it a night. 

我必須承認,其實我對高雄真的很不熟。因為以前每次到高雄都直接跑去鄉下找我啊嬤。因此每次來都得靠地陪才會知道哪裡好吃好玩。吃完好吃的海鮮之後,我們又去接了一個朋友,之後就馬上跑來吃冰。因為這裡開得比較晚,所以很適合十點以後,填飽肚子的地方。(可是我明明已經吃飽了啊!)

01.jpg
Red beans shaved ice. 紅豆冰

02.jpg
I wanted something warm. 我想吃點熱的~

03.jpg
Very, very filling! 料多實在~

04.jpg
A 'fruitful' plate of ice. 綜合水果冰(其實是為了水果而已)

05.jpg
Grilled mochi 烤麻吉啊不是烤麻糬  XDDD


07.jpg  


天仙念:看到那個立牌,我就問了地陪一個很天真的問題:那個就是高雄婆婆嗎?噗!

arrow
arrow

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()