本篇文章又是故意要『閃』的。其實本來想要等到Boxing Day再來大敗家...可是昨天我辛辛苦苦海運過來的靴子竟然發生了以下的狀況:

I couldn't wait until boxing day to do this because of this:



嗚~~!!我還蠻愛這雙靴子的耶!不知道這裡修鞋要多少。有點捨不得丟。不過會搞成這樣,說不定是因為去年台灣根本沒有冷到可以穿他的機會。沒想到才過這一年,穿兩三下就便這樣。現在正在傷腦筋到底要怎麼處置他呢。

更慘的是,最近溫度已經下降很多了。已經超越台灣寒流來襲時的低溫了。待過寒冷國家的各位姊妹們,請替我說說話:在這種寒冷的天氣理是不能沒有靴子的!!

但是,為什麼會出現馬丁鞋?又不是靴子???因為個人認為,馬丁靴子雖然舒適,可是每次拖鞋穿鞋都很困擾。CAT的太貴。Timberland的也一樣啦。馬丁鞋的品質是絕對可以經過時間的考驗。我想,既然來之前就決定要敗一雙好鞋,不如就趁這個機會買了。這樣可以提早穿它到處跑。就這麼決定了。

My beloved boots!!! It must have been the fact that last winter was not cold enough to wear them that this had to happen after going through all that trouble shipping them here.  Well, believe it or not, I saw that as a sign from God, telling me: TIME TO GO SHOPPING!

You can't survive a winter here without boots!  The temperature has dropped drastically over the last few days, and it was the very wrong time for my boots to fail on me like that.  But that pair of Dr. Martens is no boots.  Well, with Doc boots, you know that they are made to last.  Their boots are great, but they take forever to put on and take off.  If I'm planning to take these with me after England, I know they will stay with me for many years to come.  With that said, why not buy them now!?



上網一看到這雙就決定是它了。不知道kk記不記得幾百年前那雙藍色的娃娃鞋??其實對我來說是小一號的。可是因為超好穿[好配衣服...],又超好看,我每次都忍痛穿它。這次終於買到適合我的尺寸了!

結帳時,很心疼的£10鈔票一張一張抽出來。結果我樓友及時告訴我:店裡有給學生折扣!!呼!!還好。原本£54.99的鞋子,折扣後只要£49.99。還好這天沒有很宅的自己跑出來買。否則要是我日後才發現一定會後悔極了!

I fondly remember this old pair of blue Doc shoes that Katie sort of passed on to me years ago.  It was a size smaller than my actual size, but it was so nice, I always endured the pain from wearing them.  Now, I finally have a pair of Doc my size!

At the cashier, I took out my £10 bills one by one, each like a stab right into my heart.  Right just then, my flatmate shouted out to me: STUDENT DISCOUNT!! Thank goodness!  A pair of £54.99 shoes just went down to £49.99.  I am so glad I asked her to come along!  Imagine how I would feel if I had paid in full price, only to find out about the discount later!?


髒髒的鏡子[我懶得擦...]重點是:還不賴吧??
Nevermind the mirror.  What do you think?

兩天前好友買了雙靴子說只要£15。我跟樓友討論,說馬丁鞋一定可以耐到我把它帶回台灣。不過在這的冬天若是沒靴子...要是下雨呀,你就知道囉!所以靴子還是得買。我心裡想,若是不耐穿,回國前就丟了吧。這樣一雙馬丁靴子的錢我得到的是一雙馬丁跟一雙靴子,怎麼想都划算啦!

Two days ago, a friend of mine bought a pair of boots for only £15.  As I said, you can't live in a country like this without boots.  You might think you can, but only before it rains.  If these boots actually last longer than I expect them too, it would be a wonderful surprise for me in the end!  But, I can't emphasize enough: MUST HAVE BOOTS!!


我眼光太好...這雙要£20。
Slightly beyond my budget... but not too much...


這樣穿也滿意...
One way of wearing them...


那樣穿也滿意....
Another way of wearing them...

兩雙加起來的價錢都還不購買一雙UGG或是CAT靴子....sigh

These two pairs of shoes don't even add up to one pair of UGG or CAT boots.... I'm so skint!


最後,這是在Primark看到的手套。兩雙只要£1。不買會對不起自己...
Lastly, these £1 gloves were found hanging somewhere in Primark.  Two pairs for £1!? Come on!

報告完畢。
Finis.

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(13) 人氣()