01.jpg

會有這一餐的誕生,其實都是拜我那三位超級熱情的台南朋友所賜。因為要不是因為他們的"熱情"招待,我恐怕連晚餐都沒著落啊!!怎麼會這樣呢?

This meal would not exist, if it hadn't been for my extremely high-spirited friends who had so 'considerately' forgot that their visiting vegetarian friend had not yet had dinner...

因為下雨,臨時被我們騙出來的同學開著車子環繞。某人提議說要來吃某家鴨肉店。我心想︰男生粗心大意,且很久沒見還不習慣我吃素的事實也就算了。沒想到連兩位我自認為麻吉的好友竟然爲了鴨肉也完全忽略我的存在。就這樣我食用著我面前的那碗美味"空氣",並同時看著他們享受他們的美食。

It was a rainy night, and we called up another one of our mates to drive us around town for food.  The three of them happily decided to have some noodles at some duck restaurant, completely negligent of their visiting vegetarian friend! Whilst they devoured their meal, I watched air consumed by air...

02.jpg

上了車之後,男同學剛好開車有經過孔廟,問我們要不要下來拍照。我驚慌的說︰ㄟ!我還沒吃晚餐耶!(驚)他們才很不甘願的放棄淋著雨在孔廟拍照的念頭,又繼續開著去找食物給我吃。囧!!

After we had gotten back into the car, my friend drove around Confucius Temple and asked if we wished to take some pictures there. Until I reminded them, that their visitor had not yet had dinner, they were ready to jump off the car and take photos until the sun rose! OMG!!

最後,我們找到了這間快炒店。其實也只是碰碰運氣。因為當時已經不早了。能吃的有限,更別說素的。所以我想說快炒店至少有我願意吃的魚類,我也可以接受的。但後來不知道怎麼搞的,要吃的其實只有我一個,我卻點到了三人份、四人份的量。。。

Finally, we found this restaurant.  We were counting on luck, really, by this time. It was late, and the choices we had were limited. Not to mention within those limited choices, I could only consume the vegetarian options... However, I knew these kind of restaurants would definitely have fish, something I am willing to eat at this point.  So, we went in.  How it turned out, that I ordered enough food for three or four people, I'm not really sure... 

03.jpg
首先登場充飢的烤青椒。
Grilled green pepper.

04.jpg
再來個下飯的苦瓜炒鹹鴨蛋。
Bitter gourd fried with salty duck eggs.

05.jpg
每次看到必點的九層塔煎蛋。
Basil fried egg.

06.jpg
這什麼?忘了。反正我也不吃~
Haven't a clue what this is... 

07.jpg
有點像外星生物... 
Looks Martian to me... 

08.jpg
我很慘忍的把他們給吞了(不是全部)。
I brutally devoured them... (not all, but enough...)

以上,除了那個不明物之外,其他百分之九十的食物應該都是我被餓到結果全部解決掉的吧!!看完這篇,你是不是不敢再說天仙的食慾很少了!!

So excluding the Martian life form, I actually consumed like ninety percent of the food shown here. Is that amazing or what? 

09.jpg 

店家資訊︰
地址︰台南市海安路上... Orz 


天仙念︰台南人真熱情啊!!(誠懇無誤) 

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(13) 人氣()