Soon after my arrival at Liverpool, I had the honour of seeing Pete Postlewaite play King Lear at the Everyman. Before leaving Liverpool, I finally found the chance to visit the bistro. 

在我剛到利物浦不久後,我就有榮幸到Everyman觀賞Pete Postlewaite主演的李爾王。在我離開利物浦之前,我也終於有機會到Everyman樓下的小餐館用餐。

01.jpg

Everyone'd told me that the food was pretty good.  But I had never found the chance to visit until this day.  When my two friends whom I had invited for this lunch date proposed the Everyman as our date venue, I was so glad to finally have the opportunity to try the food here.

所有人都跟我說,這裡的食物很不錯。不過我卻一直沒有機會自己來嚐嚐看。我約了兩個友人吃午餐。當他們告訴我他們決定要在這裡用餐時,我真的很開心。因為我終於有機會在離開之前在這用餐囉!

02.jpg

Very much like its name, the Everyman is nothing spectacular. But food doesn't have to be spectacular to be delicious, does it?

就跟他的名字一樣,(Everyman可譯成"普通人"或"凡夫俗子")這裡一點都不壯觀。但誰說一定要壯觀,食物才會好吃?

03.jpg
Soup of the day (picture spoiled by me, sorry... not enough lighting...)
每日一湯(被我照壞了真是不好意思)

04.jpg
One of the foods I miss most - quiche!
我現在最想念的食物之一:去死(其實就是鹹派)

05.jpg 

And there it is, a simple lunch date with me mates, at the Everyman.

而就是這麼簡單的,解決了一個美味又難得的午餐約會。

Everyman Bistro, Liverpool 

 


天仙唸:到底是誰說英國的食物不好吃的啊?

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()