close

01

時間回到去年的三月。沒想到讓我一個lag,連短短五天的行程也可以讓我拖稿拖到將近一年了!倫敦熊與我去年的生日旅遊,第二站就是(說出來你可能不相信)我從來沒去過的墾丁。人生充滿了冒險。連遙遠的英國的走遍遍了,台灣卻還有好多地方我沒去。一直很期待來墾丁。無論是本地人或是外國人,從來沒聽過有人對墾丁失望的。這一系列的墾丁遊記就讓我從住宿開始介紹吧!

Let's go back in time - to March 2011. I can hardly believe it myself, that it's been almost a year now since this trip took place. This was the second stop of our birthday trip last year - Kenting. Many of you may not believe this, but prior to this, I had not been to Kenting, ever.  I had looked forward to this trip a lot. All I've heard about it, whether from Taiwan friends or friends from other countries, were good things. So let me start this series with the logding.

02

大阪六民宿是我從網路上搜尋算是對單身旅者比較友善的民宿。價錢非常合理。雖然這個房間可以容納兩人沒問題,但一個人也還算是負擔的起。這間位於南灣,樓下就有兩間機車出租可做比價選擇。步行到南灣的小七也只要幾分鐘。下了客運後也不用走很遠。重點當然是... 他這一大片可以看到美麗海景的窗戶囉!

I found this place on the Internet. It was recommended as one of the few places that was single-traveler-friendly. Although it can easily fit two people, it's still affordable for single travelers. It's located at Nanwan. There are two scooter rentals right next to the place. You can compare the prices of the two rentals and take your pick. The closest convenience store is also just a few steps away. After you get off the coach, it only takes a few minutes to walk to. But the most attractive point about this place, is the huge window that gives you a spectacular sight of the ocean!

03

我好喜歡這個設計!不過墾丁實在是太有趣了,否則其實在窗邊看看書也是很不錯的!

I love this design! It's a pity that there's so much to do in Kenting! Or else, it's not a bad idea either, to just sit here and read all afternoon.

05

倫敦熊也很喜歡這裡。

London paddy is getting comfy.

04

看到這個床,還真的讓我百感交集。其實我很不習慣睡有蚊帳的床(感覺好壓迫)。但另一方面又覺得好新鮮喔!有點像公主的床(但我是女王啊!)

I had mixed feelings about the bed. I wasn't  used to sleeping in beds like this, but on the other hand, I also thought it was something new to try.

06

衛浴設備其實蠻簡陋的。本來看到有點囧,不過後來想想,大部分的客人來這裡玩水,一定多少都沾滿了沙子。這樣簡單的設計,被弄到整個地板都是沙子的話,客人比較部會歹勢,老闆也比較不會心疼吧!

The bathroom seemed a bit simple. I was a bit disappointed. But then, I thought, who would want a luxurious bathroom in a place like this? People come here to go to the beach. When they return, even after a rinse, there'd still be a lot of sand. No one would want to get sand all over a posh bathroom, would they?

07

結束了半天的冒險之後,我就來準備休息了。

After a short exploration, I was ready to call it a night. 

08

早安,墾丁!

Good morning, Kenting! 

09

當老闆娘拿出麵包時,我原本以為就只有這樣。其實也不錯了!但後來又端出這盤。我一看:竟然有煙燻鮭魚!!!所以我也不管平時不吃豬牛羊的習慣,讓我的胃好好放個假,享受一下老闆娘的愛心早餐,全部吃下肚,準備第二天的墾丁冒險囉!

When I was presented with the bread, I thought that was it, in terms of 'breakfast included'. But then this second plate appeared! And I was astonished to see there was SMOKED SALMON!! So I put aside my dietary idisosincracy of refusing to eat pork, beef, or lamb, and finished the enitre plate of wonderful food! After that, I was off to my second day's adventure in Kenting! 

民宿官網:http://daban6.kenting-minsu.tw/
ps. 天仙住的是「山景二人房」但是看的到海(所以物超所值~)


  天仙念:因為當時是淡季,所以第一天晚上整棟就只有兩組客人。所以看到老闆娘為了這兩組客人(加我一共三個人而已)還要精心製作愛心早餐實在是很感動。雖然沒有五星級飯店的奢華,但相較之下,住在這裡反而比較自在呢!如果你也是一個人旅行,天仙推薦你,可以來這裡享受一下一個人的愜意喔。

arrow
arrow

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()