01.jpg

I'm afraid I must show you pictures of the tiny Christmas Market here at Liverpool, before I post up any of the pictures of my trip to Edinburgh.  If you see these pictures after, especially the Christmas Market there, you would be so disappointed at how small a scale this is.  Nonetheless, I am quite glad that I made the effort to come and pay a little visit.  It is, after all, the Christmas Market of the city I'm currently living in.  It would be inexcusable for me to miss out on this!

在我寫愛丁堡遊記之前,我必須先跟大家分享利物浦的小聖誕市集。因為如果在貼完愛丁堡遊記之後,你一定會對這種小規模的市集感到非常失望。不過,這畢竟是我目前居住的城市所辦的聖誕市集。沒有理由不來看看!百忙之中抽空出來走走,透透氣。回家後繼續努力的完成剩下未完成的作業。

02.jpg
非常有德國風的聖誕餅乾
German Christmas biscuits

03.jpg
芬蘭國旗&聖誕娃娃
Finnish flags and Christmas stuffed toys

04.jpg
伯利恆之星
Star of Bethlehem

05.jpg
德國香腸
German Sausage

This stall deserves a more elaborate description.  I was there with two other friends, and one of them got hungry, so she got herself one of these to fill her empty stomach.  Just as we were standing there, I started to feel hungry, too.  I got so hungry, I was almost tempted to one of these myself!  Before I failed the test, God sent me an angel who offered me half of her sausage!  Seeing how hungry I was at the time, I really wasn't going to turn down a gift from heaven!  So, I had 1/2 a German sausage!

這攤真的值得一提。我跟兩個朋友一起來到這。其中一位因為肚子餓了,買了一份德國香腸來吃。因為整個市集充滿了食物的氣味,我也忍不住開始肚子咕嚕咕嚕地叫。餓到我都正打算自己買一份來吃之前,上帝竟然派來了一位天使!她問我要不要幫她吃她的另外一半。[當然是早就用刀子切好的...不是她啃到一半才給我!]既然肚子耐不住飢餓,上帝又省了我內心中的掙扎,我就很不客氣的接受了這份『禮物』囉!

06.jpg
聖誕可麗餅。不知道跟普通的可麗餅有什麼不一樣?
Wonder what's so 'Christmas' about these crepes?

07.jpg
當然也少不了啤酒篷
Would a Christmas market be a Christmas market without one of these?

08.jpg
糖果
Sweets!

09.jpg
連西班牙海鮮炒飯都出現啦!
I'm not even going to ask what paella's doing at a Christmas market!

10.jpg
薑餅
German Gingerbread

11.jpg
我跟某人都很愛的西洋棋
Chess sets

Even though the scale was tiny, compared to the one I saw in Edinburgh, it was still very satisfying!  Can you imagine how much a satisfaction the one in Edinburgh was!  You'll see when I come around to posting entries about my Edinburgh trip!

這麼小規模的市集,我已經逛的超滿足了。雖然可能還要等一陣子,不過等你看到愛丁堡的聖誕市集,你就會知道我們逛的有多滿足囉!

敬請期待囉!


碎碎念:今天終於將聖誕卡片寄出去了!很抱歉沒能寄給更多朋友。我到上星期才發現所有的事情都擠在放假前的這個禮拜。所以我如果有承諾你要寄聖誕卡片,若是過了25號才收到,請你原諒我囉!


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(14) 人氣()