已經忘了這是我第幾次報名參加了。因為前面幾年連初審都沒過,所以原本今年也沒有抱著很大的期待。或許咱們做人就是該這樣吧!平常心看待所有事情,到最後得到的收穫也就更出乎預料。部落格對我來說,是一個很好的分享以及交友平台。從無名開始寫起。當時只有兩三個人知道我的blog的存在。一直到現在,每天平均都會有三百人的瀏覽率。[本站最高記錄有一日湧進七百人]雖然對許多大站來說,這幾百人根本就不算什麼。但對我來說,已經很足夠了。

I can't remember how many times I've joined this award.  But I'd never even made it to the first round.  When I joined this year, I didn't think my blog stood a chance.  I guess that's the way life goes, though.  Whenever you don't expect too much, you always get more than you ask for.  For me, blogging is a great way to share things with people, and a great medium for making friends.  I first started my blog at Wretch.  Back then, only a few people knew its existance. Now, on average, there is about a three-hundred daily viewer readership.  (the highest readership record for this blog is around 700)  Although to a lot of larger sites, this number means nothing.  For me, however, this is more than enough.

許多格友從2006年開始追蹤我的留學申請過程。一路走來,大家陪我一起緊張、氣怒、感動、開心。其實說實在的,現在出國留學的人這麼多,會差我一個人的經驗嗎?可是不知道為什麼,我的留學過程就是這麼的難走。如果沒有寫部落格的習慣,我真的不知道我要怎麼一路走過來。

A lot of my readers began following my masters programme application process on my blog since 2006.  Together, we shared all kinds of up and downs.  I know 'studying abroad' is nothing special in today's society, but for some reason, it had not been the easiest for me.  If I had not started blogging, I don't know how I would've made it this far.

2008年九月,我順利的實現了這個留學夢。為了留下自己留學經驗的記錄,以及與一路支持我的親朋好友分享在當地的生活趣事,即使我報告寫到沒靈感,沒日沒夜的想報告內容,我還是很堅持要貼文。因為部落格成了我生活中不可缺少動力。

In September, 2008, I began to live a ten-year dream.  I continued blogging to record my own life in the UK for myself, and also to share with friends and family members.  Even when I was stuck on essay ideas, even when I suffered sleep deficiency, I insisted on writing blog entries.  Blogging has become a source of motivation in my life.

今天,在收到入圍通知的信件之後,快速的瀏覽了一遍入圍名單。在這208位入圍者[生活情報分類]裡,看到了許多比我還要更出色,更精彩的blog。其實經過這麼多年的報名參與這個大獎,今天能夠有榮幸入圍初審,我已經很滿足了。我不奢望能夠得到最後那份大獎,因為我已經得到我想要的肯定了-大家平時的留言,就是最寶貴的肯定![但是大獎有錢可領,所以不試白不試啊~]

When I received the notification this morning, I browsed through the 208 contestants who also made it into the first round.  I saw a lot of familiar blog sites.  Most of them way better than mine.  After all these years of joining this event, having made it into the first round is already satisfying.  I'm not even going to dream of winning the final award, because the daily comments I get on this blog, is readily the most priceless 'award' ever.  (But since the award comes with cash, there is no reason not to try, right?)

總之,很謝謝各位長期以來一直在網路的另一端支持著我現實生活中的一切。原本只是想讓外籍朋友也能夠參與blog的文章內容才會開始加入英語的部份,沒想到堅持至今也成了本格的特色了!

In short, I'm very appreciative of all of your support from the other side of the net.  Initially, the bilingual element was only added in case my friends from abroad would like to read the articles.  I did not ever imagine it would become a 'selling point'.

希望各位以後也能夠繼續支持本格。英國的遊記,還有許多沒寫完。可能寫到明年都寫不完。如果大家不嫌棄,就麻煩各位有空來看文,有閒就留言。

Thank you all for your support.  My UK travel log is far from complete.  It will probably take around a year before it's finally finished.  If you have some time to spare, and would like to read more about where I've been when I was there, please stayed tuned.  And all comments are more than appreciated.

你們,才是我開始寫blog最大的收穫。

You, readers, are the most valuable fruits of my blog-writing.


天仙念:當然也要恭喜跟我一起入圍的好格友們囉!!

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(28) 人氣()