00.jpg

Welcome to the City of London, where there are surprises waiting for you around each tiny little corner. During the last visit to London, I visited and saw the major sites of tourist attraction - Buckingham Palace, Westminster Abbey, London Eye, St. Paul's...etc... This time, I got to see the mirco-beauties of this wonderful city.

歡迎來到倫敦。這是一個每個角落都充滿了驚喜的城市。上次來到這裡我參觀也見到了許多重要的觀光景點:白金漢宮、西敏寺、倫敦眼、聖保羅等等。。。不過這次我看到了一些比較細膩的地方喔!

02.jpg

With a new camera, and the thought 'I've been here before', allowed me to notice things that I had probably missed out on the first time round. 

帶著新相機以及『我來過』的念頭,發現這次比較能發現一些小小的細節。這些可能都是我第一次錯過的。

04.jpg
West "end"  西區分界點

03.jpg
Small park near Temple. 鄰近Temple地鐵站的小小公園

05.jpg

Okay, the purpose of this article is not to show you all the dragons around the city, but to show you the death of one dragon - the dragon killed by the patron saint of England, St. George. 

其實這篇的重點不是帶大家看遍倫敦的龍(西方龍,不是中國龍)。不過是要來看一隻很特別的龍,看他怎麼死的(無誤)。殺死牠的人呢就是英格蘭的保護聖徒,聖喬治~

06.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

What do you think? Impressive isn't it? This is tucked away in a very hidden corner. I've included a map at the bottom of this article, but if you ask me to direct you there again, I probably couldn't. So good luck in finding it! It is worth a see. You can arrange it along your visit to Temple on your itinerary. 

怎麼樣?是不是很壯觀呢?這個地方有點隱密,雖然本文已附上地圖,不過要是你請我再跟你詳細說明如何過來這哩,我可能沒辦法哩!希望有興趣的朋友真的能找到。真的還蠻值得一看的。可以把他安排在參觀Temple Church的前後(因為很近)

11.jpg

But since the title of this article is 'Temple', instead of 'St. George and the Dragon', I feel obliged to show you some things other than the statue. So, here is the very unique design of the tube station. 

不過由於這篇文章的抬頭不是『聖喬治屠龍記』(我還倚天屠龍記勒...)所以我覺得我應該要盡責一點,再放一些關於Temple這地方的圖片分享。所以就來看看Temple這地鐵站的特殊風貌囉!

01.jpg
Now you know what time I was here! 
線在大家都知道我是幾點在這裡了~

12.jpg
Don't you think it's very 'templar'?
你不覺得這設計很"聖殿"嗎?


檢視較大的地圖 


天仙念:雖然地圖上是看到這地方離"Blackfriars"比較近,不過因為我去的兩次,這個站都在維修並沒有開放,所以還是要在Temple下車會比較好喔!

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()