01b.jpg 01

This garden belongs to the house of friends who were kind enough to take me in while I stayed in the UK. It was the most beautiful garden I had ever seen in my life. I think what made it even more beautiful than all the other gardens I had seen before, was the fact that it was private, and that the gardener himself was the owner of the house. 

這是好心收留我住宿的友人家的花園。我覺得這花園是我有生以來見過最美麗的花園。美的原因應該是因為這不是一般開放給大家看的花園,而是私人的。再加上這花園的每一個角落都是由屋主自己親手打造的!

01a.jpg 02

02.jpg 03

03.jpg 04

04.jpg 05

05.jpg 06

07.jpg 07

08.jpg 08

The hostess of the house saw me attempting to capture water drops on leaves, with no avail. Then she pinpointed me to something that would look amazing in photos... 

女主人看到我正想嘗試把水滴拍下來(但一直失敗)。後來則告訴我有種植物,水滴在上面拍下來會很美... 

09.jpg 09

10.jpg 10

11.jpg 11

Marvellous, isn't it?

真的很有feel吧!

12.jpg 12
Solar lights 太陽能燈

14.jpg 13

15.jpg 14

16.jpg 15

17.jpg 16

18.jpg 17

19.jpg 18

01.jpg 19

These photos were shots that spanned over my entire stay at the house. It was so beautiful that I was grateful my itinierary wasn't so packed that I didn't have enough time to savour its beauty. I hope you've enjoyed these photos for two reasons: 1. it's quite unlikely you'll get to see it yourself; 2. the garden is constantly undergoing metamorphosis. 

這些照片是好幾天下來所捕捉到的景象。還好當時安排的行程沒有滿到不能好好享受這花園。希望大家看到這麼美的花園也覺得是視覺上的一種享受。有兩個原因你只能欣賞這些圖片:一、這是人家家,不會開放給外人;二、這花園隨著屋主心情以及季節天候時常在換裝~


天仙念:不過當時我親眼所看見的面貌,將會永遠的活在我所捕捉下來的照片裡(以及我的記憶裡)

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()