00 copy.jpg

這篇食記,我朋友應該等到根本就已經忘記有這回事了吧?拖稿真是拖很大。因為這餐可是聖誕節那天的晚餐呢!不過放了那麼久還是要貼,就知道一定有值得貼的地方啦!千里迢迢來到我只聽過沒來過的土城,能夠貼上我朋友大力推薦的一間日本料理,盡情的吃美味的生魚片,怎麼可以就讓他流產呢!

This article had been put on hold for such a long time, my friend might have already forgotten that this meal had ever happened! We had this meal on Christmas. And afer such a long time, I still insist on posting it, shouldn't that already tell you that there's something about it worth posting? And after all, I did travel a rather long way (from one end of the blue line on the MRT to the other end)... It would be a pity to leave it in oblivion, wouldn't it?

01.jpg
這是招待的~ Complimentary dish. 

02.jpg  請理性喝酒 Drink Responsibly!
好友相聚,啤酒不能少 Lager is a must!

03.jpg
茶碗蒸 - 很好吃!事隔那麼久,我還記得它的鮮美
Steamed egg. I still remember how delicious it was!

04.jpg
一人一個手捲 One temaki each. 

05.jpg
海鮮沙拉(原本的名字不可能只有這樣)Seafood salad

06.jpg
綜合生魚片 - 讚啦! Assorted shashimi YUM!!

07.jpg
我不怎麼愛天婦羅,所以其實我有點忘了我到底有沒有吃到 @@
I'm not a big fan of tempura's. So I can't really remember if I had actually had one or not.

08.jpg
豆皮壽司(可能是因為蠟筆小新的關係,從來沒愛過)
Inari sushi (tofu)

09.jpg
土瓶蒸 - 讓我讚不絕口的... 因為平常真的太少吃到了~ 
Dobinmushi - soup in a teapot! Favourite of the night!

11.jpg

10.jpg
烤鯖魚 - 也很美味!Grilled mackerel - another yummy dish!

12.jpg
肚子已經很撐還是把它吃完了的甜品! 
Dessert - finished it despite my very over-stuffed tummy!

aa.jpg

雖然只有三人,但是畢竟是聖誕夜。其實我比較喜歡這種平靜的過。感謝這兩位好友的陪伴囉!

Despite there were only the three of us, I actually enjoy quiet meals like this a lot! I sincerely thank my two good friends for accompanying me that night. 


檢視較大的地圖 


 天仙念:因為是朋友開車載去的,所以交通我也就沒研究了(真是不專業)。

arrow
arrow

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()