*Photos in this article were taken using my mobile phone.
*本篇文章的圖片為手機拍攝。

Nangang Flower Market opened in January, 2011. Since I moved to the neighbourhood, I'd seen them working hard to prepare for their grand opening. But before that, I had used to think that it was a motel (love motel), and not the flower market it was supposed to be. After it opened up, I took a visit, and found what a pleasant little place it was. Fresh flowers, plants, an artificial garden, and even a restaurant. So when my friend was over in Taipei for a week, I suggested that this was one of the places we visit. 

南港花都於民國一百年一月開幕。開幕前我就看見工作人員忙碌的準備。我甚至還以為他們是一間motel呢!不過開幕之後我選了一天進去走走才發現,這真是個好地方!有花有盆栽,有小庭園,也有一間餐廳。當我朋友來訪一個禮拜,我則建議來這裡吃吃看。

01.jpg

Even though I live and work close by, I still forgot to bring my camera. To save time, I thought I might as well just make a record of the meal using the camera on my phone. Turns out to be a splendid meal, or I wouldn't normally share phone photos like this! 

雖然住宿跟工作都在附近,不過我還是忘了帶相機!為了省時省事,我想就用手機拍攝吧!結果這餐真是不錯。不然我也不會將解析度沒相機高的手機照片貼上來啦!

02.jpg
Soup of the day. 很美味的湯

03.jpg
Appetizer - salad. I asked for no mayo. 
前菜 - 沙拉。故意請他們不要放醬的。

04.jpg
Chicken~ 雞腿飯(他們取的名字當然好聽多了啦!)

05.jpg
Pork chop with cranberry sauce. 
果醬豬排餐

06.jpg
Dessert - light, but rich enough.  甜點 - 有點輕,但夠味的起司蛋糕

07.jpg
There's tea also. 除了甜點還有茶


檢視較大的地圖


天仙念:地圖上的指標不知道準不準,我在這裡再詳敘一下:他位於「胡適國小」後方。國興街開往迎旭山莊路口。高速公路下來後再胡適國小前右轉直走就可以看到!若從南港展覽館的方向來,就在研究院路二段經過胡適國小後第一個巷子口左轉,直走就可以看到囉!

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()