close

I stayed here for a business trip down to Kaohsiung. I was really lucky to have found this place. It was within my budget, new and clean, and best of all, the service was excellent! 

因為洽公南下而找到這間旅館。其實相當的幸運,因為不只是符合我的預算,裝潢新乾淨,而且最棒的是服務真的是一級棒!

Initially, I had asked for a single room. However, there weren't any more single rooms left. They asked me if I wanted a double room instead, but I said the double rooms exceed my budget. When they heard this, they told me that they had a smaller double room within my budget, and asked if that was acceptable. I gladly accepted, because of their thoughtfulness.

原本我是要訂一間單人房,不過他們說已經都被定光了。他們問我不然要不要改定雙人房。但因雙人房的價位超出可以報帳的預算,我就很苦惱地告訴他們我的困難。他們一聽才對我透漏,其實是有另外一種比較小格局的雙人房,是在我預算之內,問我可不可以接受。因為他們的態度非常柔和,我便答應了!

21.jpg
Counter 櫃台

There was only one lady at the counter, but the service was very friendly. I can assure you that their service is even better (more friendly) than the service provided by five star hotels!

抵達的時候櫃台只有一個小姐在。不過服務真的很親切!我甚至敢說他們的服務態度甚至比五星級飯店的服務員們還要親切!

18.jpg
Cute lobby area. 可愛的飯店大廳

17.jpg
Artsy wall. 掛滿貓咪畫的牆(有合我胃口~)

16.jpg
For your convenience. 給客人方便~

19.jpg Small patio 小小庭院(也是吸菸區)

15.jpg the lift. 電梯

14.jpg Hall way. 走廊

13.jpg Key card. 門卡

01.jpg Bed. 床

02.jpg
The other side of the bed. 床的另一端

03.jpg
Desk and dressing table. 是書桌也是化妝台

04.jpg
Want to guess what that is beside the Pepsi can? 想要猜猜看百事可樂旁的那個是啥嗎?(提示:十八禁)

05.jpg
Basin 洗手台

06.jpg 
Hygiene Products. 衛浴用品

07.jpg The tub. 還有浴缸呢!

08.jpg 
Eco-friendly dispenser
環保的沐浴精跟洗髮精

09.jpg
Towels 毛巾

10.jpg
Although there is no wardrobe, you can still hang up your clothes.
雖然沒衣櫃,但還是可以掛衣服的~

11.jpg
連冰箱都有了!

27.jpg  

Although small, it was clean and comfy. Who would care about the tiny space? The counter lady said VIP cards are now free of charge. Of course, I signed up for one without hesitation. 

正所謂麻雀雖小五臟俱全啊!這麼乾淨又舒適的環境,小一點又何妨呢?櫃台小姐說辦VIP免費,既然是免費,當然就給他捧場辦一張囉!

22.jpg

The next morning (after a good night sleep!) was time for breakfast! 

隔天早上(睡了一整晚的好覺之後)就到了早餐時間囉!

23.jpg

I'm not too impressed by the breakfast, but I didn't mind it too much. Because the overall experience was too good for anything to ruin it. 

其實這早餐我不太滿意,不過我不介意。因為我對這裡整體的評價真的很不錯。

24.jpg

25.jpg

26.jpg

It's very close to the Kaohsiung MRT and Liu He Night Market. So if you happen to need a place to stay, I highly recommend you LEGEND HOTEL.

這裡離捷運、六合夜市都很近喔!所以如果你剛好有需要在高雄過夜,我強力推薦秝芯旅店喔!

20.jpg   


檢視較大的地圖 


 天仙念:住在這裡心情真的會愉快~

arrow
arrow

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()