越南味是我一直覺得很陌生的料理。不敢輕易嘗試,也是怕若第一次就吃到不好吃的,以後就都別想吃了。剛好友人有推薦的。雖然不是什麼大餐館,但有時這些東南亞料理,店越小,反而會越道地越好吃。其他我不敢說,但針對泰國料理,就的確是如此。

Vietnamese cuisine is a taste with which I had never been acquainted. It takes an effort to try something new for the first time, because you fear that a bad first experience might just ruin the rest of the potential future experiences to come. Fortunately, with a friend's recommendation, it was time to try it for the first time. Some of the best Southeast Asian restaurants are just like this one - small and simple. I can't say about others, but it's definitely true for a lot of Thai places. 

01
The menu. 菜單

02
涼拌木瓜絲 Papaya salad

越南是不是真的有這道極似泰國的涼拌青木瓜我不知道。還是為了迎合台灣人愛青木瓜的嘴才改良的?因為對越南料理的認知可以等於說是沒有。道不道地我當然也說不上來。我只能分辨好吃與不好吃。

Is there really something like the Thai papaya salad in Vietnamese cuisine? I don't know. Or is this something adopted to suit the mouths of the Taiwanese people who love papaya salad so much? I know next to nothing about Vietnamese food, so I can't tell you whether it's authentic or not. I can only tell you whether I liked it or not.

03
甘蔗蝦捲 Sugar cane shrimp

這個真的不錯!我喜歡~

I liked the taste of this! 

04
雞肉湯+米線 Chicken soup and rice noodles

05
咖哩海鮮湯+河粉 Seafood curry soup with glass noodles.

咖哩海鮮是我點的。其實是很奇妙的一道菜。為什麼呢?因為我既不愛湯麵、又不愛咖哩(你何時看過這裡有貼咖哩的食記了?),可是卻點了一個這兩者的綜合體。其實湯裡有麵的料理,只有兩種我喜歡: 一種泰國北部特有的咖哩麵叫「kao soy」以及有泰式酸辣湯為湯底的海鮮或鮮蝦麵。其實這一天我並不會太餓,所以對於菜單上的餐點對我都沒有什麼吸引力。最後點了這道,其實是期待他未到會有點類似kao soy。結果當然是差很多(哈!),不過還是挺好吃的啦!

The seafood curry was mine. It was quite an odd order, because I liked neither soup noodles nor curry. But why in the world did I order this? The story goes... there are only two types of soups with noodles I can accept: a Northern Thai cuisine called "kao soy" (curry soup), and noodles in tom yam (spicy seafood soup). I was not hungry at the time, and so nothing really striked me on the menu. Thus I ordered this, hoping it would taste somewhat like "kao soy". Well, it tasted nothing like it, but nonetheless, still quite tasty! 

06  


檢視較大的地圖 


 天仙念:順道跟大家介紹一下文章中所提到的兩種泰國菜~
1. 咖哩麵 kao soy ข้าวซอย (English)
2. 泰式酸辣海鮮/鮮蝦湯 Tom yam  (English) 中文點我

arrow
arrow

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()