Before you start preaching to me about how unhealthy it is to eat pre-cooked meals, I need you to understand a few points.  First of all, I have a small appetite.  Even if I can afford to eat out every night, it would still be a total waste of money because I probably won't be able to finish the whole meal.  Second of all, I don't have a lot of quids to throw around, so I must try and make my own meals on a daily basis and save my money for special occasions.  Thirdly, the vegetables here are so different from Asian vegetables, it will take me a really long time to try and figure out what I can do with them.  Finally, pre-cooked foods are actually GOOD, meaning delicious, here.  I'm sure you'll see what I mean once you see the pictures.

你可以不用告訴我:『微波食物很不健康』。因為我知道。只是你要了解:
一、我的胃口並不大。即使我有很多££,出去吃也不一定能把盤子上的菜吃完。浪費呀!
二、我沒有很多££。所以平時一定要靠自己想辦法。等到大夥人馬想去餐廳用餐時,我才不會覺得自己負擔不起。
三、這裡的蔬菜跟亞洲的蔬菜差很多。還是要一段時間之後才能想出到底能拿他們做什麼。
四、這邊的微波食品很好吃啊!

看照片就知道啦!




No complicated process of cooking.  This delicious cannelloni is just a button away.  How could I not be tempted?
只要幾分鐘的時間,就可嚐到美味的義式料理。你說,我怎麼會不對微波食品心動呢?

 
Do you know how long I have waited to taste this? It is so delicious! 
你知道為了這個我等了多久嗎?非常好吃耶!


That's right.  It is salmon in the picture.  This is the only 'meat' I have been able to eat.  And I will take advantage of this, because you can buy smoke salmon trimmings in Tesco, for only 88p!  Squeeze some lemon, add some basil and oregano, and you have a plate of very healthy smoke salmon salad!
你們沒看錯。那是鮭魚沒錯。這一陣子以來,這是我唯一敢吃的『肉』。在這裡的一年裡,很抱歉,我還是會繼續吃。因為Tesco有賣那種碎片的燻鮭魚。一包88p。我可以吃兩次。擠一點檸檬,撒上一點羅勒和oregano[中文是什麼?]美味又健康的燻鮭魚沙拉就在眼前囉!


This was also very tasty.  Unfortunately, I think I was tired that day.  Or else, I would have added some fresh veggies.
這道也很好吃。不過我記得這天好像挺累的。不然即使吃微波食品,我還是會盡量放一些新鮮蔬菜的。


Veggie Lasagne! 素食千層麵!

Seriously, this picture wouldn't be here if I didn't like it.  It's delicious!  And it's only microwave food!
如果不好吃,就不會貼圖啦!真的好吃!這還是微波食品而已耶!



This is not mircowave food, but still, packaged food.  Just as bad, but!  you actually have to cook it.  It is better in some ways because it's a lot easier for me to add veggies into it.  It's absolutely delicious!
這不是微波食品。是要自己煮的。應該可以算是調理包之類的吧。他的好處是,要加新鮮蔬菜進去是比較容易的。因為你還是得燒開水把他煮熟。這道也是非常好吃的喔!


This is for Fangorn: tortelloni 『起司餛飩』!哈哈... 旁邊是我自己炒的香菇蘆筍。

Well, just to wrap this up a bit, I would like to say that eating is definitely not a problem.  In fact, I have enough reason to believe that I will actually be able to accummulate some fat during the year because I absolutely love the food here.  Though I have still yet to figure out what to do with the veggies here, fruits are very easy to find.  With that, and lots of water, and we must not forget the one-beer-a-day principle, I think it is going to be a deliciously healthy year, food wise.

最後我想說的是呢,在這的飲食真的不是問題。我甚至覺得在這的一年反而我的增肥計畫可能會比較成功。這邊的食物太好吃了。雖然這的青菜還是有點難懂。[不知道怎麼下手...]但水果到處都買的到。我相信水果+蔬菜+很多水+再加上每天一罐啤酒,這一年一定會是健康又美味的一年啦!


碎碎念:今天去中國城的超市看到空心菜。可是好貴喔!不過至少真的想吃的時候,還是吃的到。

arrow
arrow
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(11) 人氣()