close

01.jpg

The first time I saw hinlin, was the Chinese New Years before my departure for the UK. It has been such a long time since our last date. After returning to Taiwan, tt and I also arranged to meet since my relocation back to Taipei. This was the first time that the three of us were meeting. When I saw the link to the food review of the restaurant she booked for our lunch date, I was a bit surprised. It looked a bit posh! When I saw the menu, I was surprised yet again, at how reasonably prized everything was.

第一次見到hinlin是我去英國前的那一年過年假期。已經有一段時間沒見面了。回到台灣搬回台北後也約了tt見面。不過這是我們第一次三個人一起碰面喔!當我看到hinlin傳來的餐廳食記,我心裡想說:有必要吃那麼高級嗎?後來到了餐廳看到價位,又驚嚇到!這麼親民啊!

02.jpg
Very elegant atmosphere. 很典雅的氣氛~

03.jpg
This is a restaurant with character! 這是間很有個性的餐廳喔!

04.jpg
Below the menu are ettiquette reminders. 菜單下面有提醒顧客的一些小禮儀~

05.jpg
Bread 麵包~

06.jpg
Salad bar 沙拉吧

07.jpg
Marshmallow 棉花糖~

08.jpg
Side dish no.1 - omlette 附餐之一

09.jpg
Side dish no. 2 - rice and asparagus 附餐之二

10.jpg
Side dish no. 3 - mini steamed egg 附餐之三

11.jpg
The kids's shared meal came first. 小朋友共用的餐點先上~

12.jpg
This is mine 這是我點的雞排餐

13.jpg
This is hinlin's lamb dish. hinlin的羊肉餐

14.jpg
Risotto of some kind 好像是燉飯~

15.jpg
White wine clams pasta 白酒蛤蠣麵~

16.jpg
After meal tea. 餐後茶~

17.jpg
Note that they are all English! 都是英國茶喔!

18.jpg
Of course, I simply had to have one. 我這英國控當然要來一杯!

19.jpg
Juice for the kids 小朋友的果汁

20.jpg
Half-open kitchen 半開放式的廚房(注意黑板上的文字)

21.jpg

It was a very pleasant lunch, because the service was decent, the food was good, and both hinlin and tt's kids were extremely well behaved. I especially got along well with tt's daughter. We are assuming that it is because we have the same star sign. 

這餐吃的真的很愉快!服務不錯,食物好吃,hinlin跟tt的孩子們也都很乖!我跟tt的女兒(妹比)特別合得來。我們猜測是因為我們都是無可救藥的雙魚座~

22.jpg
    
店家資訊:
地址:新竹市食品路177巷43號1樓
電話:(03) 574-4188


檢視較大的地圖 

第一次見到hinlin的食記 【食記】台南慶中街夢東籬茶舍
第一次見到tt的食記 【食記】台北 - Baby Cafe 


天仙念:前一天有人問我周末有什麼活動?我說『見格友』。對方還是一副很不可思議的表情看著我。一方面是不太懂格友是啥,我解釋完說是寫格子認識的網友之後,緊接著又一副懷疑的眼神。當我說明我是要跟『兩個家庭』約會,才... 

arrow
arrow
    文章標籤
    新竹市 薌筑園 個性餐廳
    全站熱搜

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()