00.jpg

After a very pleasant meal, it was time to burn up some carbs. Our options were limited, however, since the weather was way too hot, and there were four kids with us in the group. The best place to continue our delightful meeting was to head towards the Z.O.O. Yet, I have to say, I always manage to pick the wrong outfits. I had not worn jeans since it started to get hot, but somehow, my genius subconscious told me that I am to wear jeans today. I almost ended up fried... 

在吃完愉快的午餐之後,我們就要來燃燒一些熱量啦!不過我們的選擇有限~畢竟有四個孩子,天氣又這麼熱。最後決定去動物園!不過在這裡我就必須抱怨我自己,怎麼每次都這麼會挑衣服?自從變熱以後就沒再穿的牛仔褲,我竟然很天才的選在這天穿它!囧!差點變成烤焦天仙~~~

01.jpg

But it was satisfying to see the kids really enjoy themselves. How is it that they can never get bored of the zoo? 

不過看到孩子們那麼開心,心裡也滿足了!為什麼孩子對於動物園的好奇心永遠都不會減弱呢?

02.jpg
Mr. Crocodile chillin' out 鱷魚先生消暑ing

03.jpg
Dear o deer. 梅花鹿

04.jpg
Looks starved... 瘦到不行啊

05.jpg
Um... 你好意思... 

06.jpg
Some kind of bird. 某種鳥(我跟他們不太熟ㄟ*慚愧*)

08.jpg
Taking off 起飛~

09.jpg
Cloven hoofed goat 山羊~

10.jpg
This is the back of tt's adorable daughter
這是可愛妹比的背影~

11.jpg
Are all pisces this cute? (LOL!!) 雙魚座的都這麼可愛嗎?*嬌羞*

12.jpg
Peacock 孔雀不開屏... 

14.jpg
Ostrich 鴕鳥~

15.jpg
Mop? 拖把嗎?

16.jpg
Escapee from Hogwarts? 從霍格華茲逃出來的?

17.jpg
Heavy-weight vegetarian 重量級的素食者

18.jpg
A-hem... 痾... 

19.jpg
No more dignity... 完全沒威嚴... 

20.jpg
The kids playing with an ice cream cone shaped water gun. 
孩子們在玩冰淇淋造型的水槍

21.jpg

The water gun was the highlight of the day. But it was extremely nice of the three older kids to let tt's daughter have the water gun the entire time. The reason why I enjoyed the day so much, was because of how well behaved they were. hinlin's twins were polite and considerate. Her son would kindly remind tt's daughter to watch her steps and watch out for her. There was a point when I thought they'd start fighting, but they ended up getting along the entire day. 

那個水槍真的是整天的重頭戲。不過我實在很佩服這群孩子們。一整天下來都把水槍讓給妹比,不會去跟他搶。而且我喜歡看著他們玩,因為他們真的都很乖。hinlin的兩隻很有禮貌又貼心。嘟嘟(兒子)還會很貼心的幫妹比注意腳步,提醒她要小心走。有一次我以為他們快吵起來了(很正常吧!),但不正常的事竟然就很順其自然地又變得沒事了!

22.jpg

tt's daughter is usually extremely shy. But somehow she got along with me really well. I don't know if it's because of our star sign, or because I'd acquired a thing with kids. The other three were each others' playmates, and I was hers. She loved my long hair, and because of my long hair, my nail polish, and my pink hair band, she thought I was 'pretty' and told her mum she wanted to be like me when she grows up. Ha!

妹比通常都很害羞。不過跟我卻很投緣。不知道是不是真的因為是同星座的,還是因為阿姨有練過... (對付別人的孩子)其他三隻一起玩得很開心,我就變成妹比的玩具。這年紀的小女孩還是很夢幻,所以看到我有長髮,塗了指甲油,又帶了個粉色系的髮飾,就覺得我漂亮到不行(好害羞),還跟tt說長大要像我一樣漂亮(臉紅)。

23.jpg

But the most shocking thing she said during the day, was that I could go to her house and spend the night with her. For a little girl who is used to spending every night with her dad, it was quite something for her to 'return' daddy to her mum!

不過最經典的,還是最後妹比說,我可以去她家晚上跟他一起睡!對一個每天晚上都要跟把拔睡覺的小女孩來說,會願意將把拔還給馬麻,我想我真的征服了他的心啊!XD  



檢視較大的地圖 

hinlin的網聚文:暑假第二天:網聚(100.7.2)
tt的網聚文: [生活] 暑假的第一個周末


 天仙念:這個之後,hinlin一家子就先行離去。我則跟隨著tt一家人走~

arrow
arrow

    天仙 (Celeste) 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()